As arquitectas pioneiras: a presenza da ausencia (IV) | Cristina García-Rosales

5 (100%) 1 vote[s]

As arquitectas pioneiras: a presenza da ausencia (III) | Cristina García-Rosales

Fagamos un salto na historia e de 1900 vaiamos a 1920-30, aos chamados felices anos 20. Aínda que se asuma que estes anos pertenceron á muller, só lles corresponderon en determinados clixés: como o de muller “garcon” fumándose un cigarro, ou tras o volante dun automóbil. En calquera caso, foi o inicio dunha revolución teórica e práctica, da que hoxe continuamos aprendendo.

Charlotte Perriand

Cando en 1927 a moza Charlotte Perriand de 24 anos, entrou no estudo do Arquitecto Le Corbusier en busca de traballo, este contestoulle textualmente:

Desgraciadamente, Madame, neste taller non bordamos coxíns”.

Pero ao ver os seus deseños de tubo cromado, cambiou de opinión, contratouna, e durante 10 anos crearon en conxunto as pezas máis emblemáticas do mobiliario moderno, como a famosa “chaise longue”, coñecida como a LC 4, toda unha icona da era racionalista, e que moi poucos saben que foi concibida por Charlotte Perriand. Deseñada, segundo as súas palabras, dende unha perspectiva integral do ser humano, tendo en conta á vez parámetros fisiolóxicos, funcionais, circulatorios ou formais.

Queriamos ademais facer un mobiliario accesible a todos, editado en serie e económico”,

dicía Charlotte.

Co tempo o seu sono non se cumpriu e hoxe en día estes mobles véndense en tendas elitistas, sendo un luxo reservado para certas minorías refinadas.

Chaise Longue LC4

Charlotte Perriand colaborou con Le Corbusier en numerosos proxectos de arquitectura, deseñando os equipamentos para diferentes vilas como a Savoya, e traballou con el na definición da cellule minimum”(1929). Deseñou tamén o primeiro prototipo de cociña para a Unidade de Cuarto de Marsella e mesmo elaborou unha teoría da importancia das mulleres na creación. Estaba impresionada en como a mulleres souberan evolucionar en canto á súa vestimenta, dende os traxes encorsetados e incómodos de finais de século XIX, a unha nova forma de vestir máis natural e confortable.

O corazón, o pulo, o espírito de inventiva con que as mulleres revolucionaron a súa indumentaria, é un milagre dos tempos modernos”

dicía Charlote.

Pero o punto álxido da súa carreira, onde conflúen todas as súas exploracións previas sobre arquitectura prefabricación, estandarización, célula mínima, industrialización e materiais, chegou co proxecto do complexo invernal de Les Arcs na Savoya francesa. Entre 1967 e 1982, Perriand proxectou e construíu (nesta ocasión sen Le Corbusier) as tres estacións de esquí de Les Arcs, situadas a 1600, 1800 e 2000 metros de altitude, onde había que aloxar 18.000 persoas. A idea motora era traballar coa agrupación de células mínimas.

No interior destes apartamentos, Perriand utilizou tres tipos de bloques húmidos (lavabo-ducha, lavabo-bañeira-inodoro e cociña) estandarizados e pre-equipados. O bloque de baño completo estaba construído de poliéster e unía a bañeira, o lavabo, o inodoro, o chan e as paredes nunha especie de casca, onde as instalacións se resolvían dende o exterior, e eran accesibles dende cada apartamento.

A meta que Perriand se propuxo ao longo da súa carreira resúmese no título da exposición retrospectiva realizada en 1985 no Musée des Arts Décoratifs de París: Unha Arte de vivir. As súas obras descóbrennos

“o espectáculo de todo o que existe no ser humano, no seu espírito e no seu carácter”.

Con máis de noventa anos, ata hai pouco aínda continuaba traballando co seu equipo no taller de Rue Las Cases de París. Morreu en 1999.

Cristina García-Rosales. Arquitecta

Madrid. Marzo 2014

As arquitectas pioneiras: a presenza da ausencia (V) | Cristina García-Rosales

Cristina García-Rosales

Soy arquitecta (1980). Mis proyectos son muy diversos. En 1995 fundo el grupo La Mujer Construye, en el que ocupo la Presidencia. 

follow me

Arquivado en: artigos, Cristina García-Rosales

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,