Sobre fotografía na arquitectura | Santiago Carvajal

Ezra Stoller

Falaremos da fotografía na arquitectura como unha ferramenta para documentala e transmitila, non se trata dunha fotografía artística se non máis ben descritiva, que mostra e relata as virtudes dunha obra.

Para documentar e describir arquitectura mediante a fotografía, debemos estar ao tanto que arquitectura é construción, e que construción, nun sentido máis amplo da palabra, se refire a diversas formas e combinacións ordenadas de elementos que establecen unha relación entre eles.

Desta menara, formúlase entón recoñecer á arquitectura como construción material, construción espacial, e construción visual.

1.

1. Recoñecer a construción material dunha obra, é recoñecer as partes materiais (muros, ventás, columnas, vigas, lousas, cubertas, etc.) que a compoñen, e como estas se relacionan e interactuar entre se, é dicir, que altura ten un elemento con respecto a outro, a que distancia están entre eles, de que tipo de materiais están compostos, que tamaños teñen uns con respecto a outros, como se unen e conforman unha estrutura, etc. (nótese que para debuxar tamén se realiza este exercicio, xa que o debuxo é un acto consente de construción)

2. Recoñecer a construción espacial, é recoñecer como as partes materiais dunha obra constrúen espazos atreves de delimitalos, e como se establecen as relacións entre espazos, recoñecer o alto con respecto ao ancho, a profundidade con respecto ao alto. Por exemplo, onde esta unha praza con respecto a un adro dunha igrexa ou edificio, que tamaños teñen os espazos, como unha edificación se relaciona coa rúa, coa verea e os peóns ou usuarios, a que distancia esta un edificio con respecto a outro, etc.

3. Recoñecer a construción visual, é recoñecer como as partes materiais e espaciais dunha edificación, crean puntos, liñas e superficies dentro do encadre da fotografía, recoñecer como estas compoñen unha estrutura ordenada. Coma se se tratase dun debuxo, o fotógrafo segue coa mirada estas liñas puntos e superficies mentres o debuxante as segue co trazo do lapis. Aquí é onde se coida a composición dunha fotografía, é importante ver os límites do marco fotográfico, para escoller os elementos que se quere mostrar ou ocultar aqueles que poden desvirtuar ou incomodar o que se quere mostrar, coidar que os obxectos ou elementos non se corten dun xeito incomoda.

En definitiva trátase de ver e rexistrar como uns elementos arquitectónicos interactuar entre eles e con outros.

Regras básicas

Buscar líneas verticales en la fotografía, es decir que si es que un edificio tiene muros verticales, en la fotografía deben aparecer verticales también, estas líneas son paralelas a los limites laterales de la fotografía. Esto se logra con la altura del ojo o el lente de la cámara a la misma altura que el objetivo. Nótese que un dibujo de calidad también debe contemplar esta regla básica.

A regra anterior de liñas verticais pode obviarse cando se fotografa un edificio alto e o fotógrafo esta preto do edificio (a non máis de 6 metros), e a cámara diríxese cara a arriba, para rexistrar o desenvolvemento do edificio e o seu remate. Isto en fotografía chámase contrapicado. Un exemplo de contrapicado podémolo encontrar no seguinte enlace.

Recomendacións

Cada vez que se fai unha fotografía hai que preguntarse, que é o que se quere mostrar ou relatar, analizar estas situacións conscientemente, en lugar de deixar ao azar ou á intuición.

A fotografía trata de ordenar uns elementos dentro dun marco para facelos entendibles e lexibles, trátase de percibir orde dentro da imaxe.

Un bo fotógrafo non trata de dicir demasiadas cousas á vez.

A mirada estructuradora do ollo é algo que o fotógrafo debe impoñer á imaxe mediante o enfoque selectivo ou cambiando o punto de vista para que os detalles sen interese desaparezan, se oculten ou queden supeditados á composición xeral.

Tomar unha fotografía é similar ao feito de debuxar, xa que o fotógrafo e debuxante decide onde se posiciona con respecto ao obxectivo e polo tanto como o ve, eles seleccionan e deciden, que elementos aparecen e de que elementos se prescinde.

Resulta valioso o contraste de luz e sombras e como estas interactuar co edificio. Pode ser que un elemento bote unha sombra sobre o piso ou un muro, (por exemplo unha árbore, un poste, un comparece, unha viga, que bota unha sombra no piso ou muro), isto dá un sentido de profundidade á fotografía.

Links recomendados

En Flickr, buscar os arquitectos Arne Jacobsen, Mies van der rohe, Le Corbusier, Paulo Mendes da Rocha, Gordon Bunshaft.

Fotógrafos: Julius Shulman, Ezra Stoller, Nelson Kon.

Santiago Carvajal. arquitecto

Cuenca (Ecuador). decembro 2013

Santiago Carvajal Ochoa

Magister en Proyectos Arquitectónicos. Profesor de la Universidad del Azuay, Cuenca Ecuador. Experto en el uso de herramientas BIM + CAD (ArchiCAD con dos licencias de uso) para desarrollo de diseño y documentación de proyectos, cursos impartidos en Cuenca, Quito y Guayaquil.

follow me

Arquivado en: artigos, Santiago Carvajal Ochoa

Tags: , , , , , , , , , , , , ,