“NETWORK”. A expresión do malestar no espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

En 1976 estreouse Network. Un mundo implacable de Sidney Lumet. A película resultou visionaria en varios aspectos. Por unha banda, avanzaba xa a voracidade dos medios para captar telespectadores máis aló de calquera consideración ética. Nela podemos ver a transición dos programas informativos cara a unha versión mediática dos sucesos e do espectáculo, observando a rendibilidade do delirio e a extravagancia.

No fragmento escollido, o veterano presentador Howard Beale, na que prevé que será a súa última aparición nos medios, realiza un discurso sobre a indignación contida dos cidadáns, esixindo visualizar o seu malestar para dese modo facelo tanxible. A mensaxe difundida en directo por varias televisións logra burlar a censura. Con todo, e alí é onde aparece a dimensión cínica da televisión, os produtores pronto ven que esa alteración das masas pode resultar comercialmente rendible, co que deixan espazo ao presentador para que continúe coas súas aparicións airadas.

network-un-mundo-implacable-1977
Network, un mundo implacable

Resulta interesante constatar o poder de sugestión do  medio televisivo que neste caso logra canalizar a ira do cidadán indignado nun acto colectivo expresado no espazo público. Un espazo público que se vai desprazando cada vez máis a un escenario virtual, o que Zygmunt Bauman denominaría como

Resulta interesante constatar el poder de sugestión del  medio televisivo que en este caso logra canalizar la ira del ciudadano indignado en un acto colectivo expresado en el espacio público. Un espacio público que se va desplazando cada vez más a un escenario virtual, lo que Zygmunt Bauman denominaría como

“a conversión da vida social nunha vida electrónica”.1

O presentador consegue recuperar o escenario urbano como medio de expresión, aínda que se intúe que se trata da crónica dunha morte avanzada. O acto de traspasar os límites do fogar (a apertura das xanelas) para dotar dunha dimensión pública á protesta resulta elocuente. A unión producida pola pantalla dá un salto cara á conciencia de grupo materializada nun escenario físico común. A rúa, en poucos momentos, pasa a ser entendida como un fluxo de berros e ecos. O poder dos media estaba xa presente na cidade, esperando a Facebook e Twitter, que estaban aínda por vir.

Network
Network

Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte. Arquitectos (estonoesunsolar)
Zaragoza-Venezia. decembro 2016.

Notas:

1 BAUMAN, Zygmunt. Vida de consumo. Fondo de Cultura Económica. Madrid, 2007.

Arquivado en: capturas, cine, Ignacio Grávalos - Patrizia di Monte

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,