Cadeira Ant. Arne Jacobsen | Borja López Cotelo

5 (100%) 1 vote[s]

Arne Jacobsen considerábase a si mesmo, ante todo, arquitecto. Pero a transcendencia dos seus mobles fixo que sexa recoñecido como deseñador industrial, algo do que sempre tentou fuxir. Jacobsen cría que o deseño, a arquitectura e as artes podían funcionar como un todo, de acordo coas ideas da gesamtkunstwerk.

Este ideal de síntese artística levoulle a deseñar a cadeira 3100 para o comedor da empresa farmacéutica danesa Novo Nordisk.

Arne Jacobsen
Arne Jacobsen

O seu perfil redondeado e os seus esveltos apoios lembraban á forma dunha formiga, polo que pasou a ser coñecida como Ant Chair. A cadeira comezou a ser comercializada por Fritz Hansen, e supuxo un enorme éxito impredicible para prototipo do que orixinalmente só foran encargadas 300 unidades para cubrir as necesidades da farmacéutica.

Jacobsen enfrontouse a este encargo baixo a influencia dos deseños de Charles & Ray Eames, especialmente a cadeira LCW de 1945, e da cadeira AX, proxectada por Peter Hvidt para Fritz Hansen en 1950.

Silla LCW, Charles & Ray Eames, 1945 | Silla AX, Peter Hvidt, 1950
Cadeira LCW, Charles & Ray Eames, 1945 | Cadeira AX, Peter Hvidt, 1950

Pero o deseño de Jacobsen era máis limpo e sintético, a cadeira era moito máis lixeira que as súas predecesoras e podía ser amontoada con facilidade. Estaba formada por nove láminas de madeira contrachapada de teca que, ao dobrarse, resolvían o asento e o respaldo.

A flexibilidade destes produtos derivados da madeira xa fora comprobada en mobles desde a década de 1930, pero na cadeira formiga a lámina era inusualmente fina. Entre as capas de madeira se intercalaban estratos de algodón hindú que melloraban a flexibilidade e resistencia do produto.

Esta lámina descansaba orixinalmente sobre tres apoios metálicos, unidos á madeira mediante conectores plásticos.

Silla Ant
Cadeira Ant

Desde o principio, o modelo foi sometido a axustes que contribuíron a aumentar a súa difusión: as tres patas orixinais de aceiro cromado foron substituídas por catro fabricadas con tubo de aceiro mate. O contrachapado de teca foi substituído por outros de haxa, carballo e arce. Comezou ademais a ser distribuída en diferentes cores, dimensións e acabados.

Esta versatilidade contribuíu á súa expansión como peza de culto entre deseñadores e arquitectos, que con frecuencia utilizaron a Ant como complemento das súas propias obras. Esta enorme aceptación sorprendeu ao propio Fritz Hansen, que en principio dubidara do potencial da cadeira formiga. A tal punto que Jacobsen decidiu ofrecerse a comprar o excedente ante un posible fracaso no mercado.

Serie 7, Arne Jacobsen
Serie 7, Arne Jacobsen

A pesar desta desconfianza, a Ant supuxo un enorme éxito comercial para Fritz Hansen. Isto fixo que a cadeira fose tomada como base para futuros deseños que se converteron en iconas. A Serie 7, hoxe tan recoñecida como a Ant, é unha evolución do deseño orixinal que apenas supón cambios na concepción da peza.

A cadeira formiga leva en produción desde o ano 1952. Pero a popularidade destes obxectos non debe facer esquecer que Arne Jacobsen tamén construíu edificios.

Borja López Cotelo. Doutor arquitecto
A Coruña. marzo 2010

Borja López Cotelo

Borja López Cotelo, arquitecto por la ETSAC desde 2007, y doctor por la UdC desde 2013.

follow me

Arquivado en: arquitectos, Borja López Cotelo, capturas, diseño

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,