A man que move o guindastre | Javier Mozas - veredes

A man que move o guindastre | Javier Mozas

5 (100%) 1 vote

Henry Ford
Henry Ford

Nos primeiros anos do século XX, Henry Ford falaba da racionalidade do proceso produtivo e xustificaba a extrema proximidade das súas máquinas na nave de produción -maior que a de calquera outra empresa no mundo-, porque unha separación innecesaria de só seis polgadas acababa cargando custos extras aos consumidores.

O fordismo engordou o consumo de Occidente e alagou o mercado de produtos en serie, cebando un corpo que foi aumentando de volume ata a crise do petróleo dos anos setenta.

A mediados do século pasado, a empresa de automóbiles Toiota1 ideou a produción axustada, lean production -o termo lean en inglés ten tamén o significado de menguante, de enxoito, da carne magra do corpo con ausencia de graxa. O modelo fordista sufriu entón o primeiro axuste, baseado no pensamento a longo prazo.

O acordo consistía en eliminar todo o que sobraba, -o esforzo innecesario e o malgaste- e respectar, motivar e engrandecer ao persoal e aos clientes porque con iso crecía a empresa. O asunto era non quedar nunca conforme co produto e pensar en melloras e aprendizaxes continuos. A forma oriental de entender a vida introduciuse deste xeito, como unha dieta de adelgazamento a base de algas e arroz, nas fábricas e empresas de Occidente.

Esta visión, que leva máis de dúas décadas sendo indiscutible na industria automobilística, non está integrada aínda dentro do sistema de valores dos executores materiais implicados na construción de vivendas. O que si está comunmente aceptado é o concepto xeral de que a industria é máis eficiente que a edificación.

Se despois do fordismo impúxose a produción axustada e menguante, agora o que está a cambiar é o concepto. Toyota propúxose ser a primeira empresa en sacar ao mercado o coche enchufable e adiantou un ano as súas previsións. Isto quere dicir que pretende, de maneira xeneralizada, acelerar o cambio do sistema de obtención de enerxía motriz nun vehículo, que foi de combustión desde o inicio dos tempos, e pasar a substitución a unha batería recargable de iones de litio.

Non é un cambio baladí, senón substancial. É unha transformación que xa está en marcha e que vai obrigar a fabricar, tanto automóbiles como vivendas, doutra maneira.

Javier Mozas, arquitecto, a+t research group
Vitoria-Gasteiz, xuño 2009

Notas.

1 The Toyota Way. Jeffrey Liker. McGraw-Hill. 2004.

Artigo completo publicado en HoCo Density Housing Construction & Costs.

 

Aurora Fernández Per – Javier Mozas
Aurora Fernández Per es periodista y Javier MozasS es arquitecto y urbanista. Ambos son fundadores de a + t architecture publishers, 1992, y editores de la revista de arquitectura a + t desde 1992 hasta la actualidad, así como fundadores en 2011 del grupo de investigación a + t – cuyo objetivo es promover la ciudad compacta a través de la investigación y el análisis-. Son además autores y editores de numerosas publicaciones, incluida la serie ‘Densidad sobre vivienda colectiva’.
follow me

Arquivado en: artigos, Aurora Fernández Per - Javier Mozas

Tags: , , , , , , , , , , , ,