Cristina Aparicio · Cleoveo, prendas bio que crecen co teu bebé

5 (100%) 1 vote

Nesta nova entrega de baliza, continuamos coñecendo os proxectos nos que se embarcaron e enfocado algúns dos nosos compañeiros. Por iso hoxe desprazámonos ata Valladolid para coñecer a Cristina Aparicio, que decidiu fundar Cleoveo, o seu propio proxecto dentro do sector téxtil, e enfocado á moda infantil.

Esta arquitecta, licenciada en 2004 pola Escola superior de Arquitectura de Valladolid, traballou neste sector da arquitectura durante máis de 10 anos en diferentes ámbitos: en estudos, a pé de obra, como profesional liberal, como perito do xulgado, impartindo formación, consultoría BIM ou realizando diversos traballos de deseño gráfico, modelado 3D e animación.

Con todo, en 2015 a maternidade cambia o seu rumbo e permítelle atopar un camiño diferente, o seu. Froito diso xorde Cleoveo, un proxecto no que envorca toda a súa experiencia anterior e que se converteu nun segundo fillo ao que criar, amar, rifar e sacar adiante.

Que nos ocorre cando somos pais? Din que todo se pon patas para arriba pero nós cremos que o que sucede, máis ben, é que cada cousa ponse no seu lugar. Detrás deste proxecto atópase unha arquitecta e deseñadora, pero ante todo unha cabezota inconformista e soñadora. Unha entusiasta convencida de que as cousas ben feitas e con significado poden funcionar.”

Sen máis preámbulos deixámosvos coa charla mantida con Cristina para que coñezades un pouco máis o Espírito Cleoveo.

Cristina Aparicio y Leo, Pop arq store, Madrid
Cristina Aparicio e Leo, Pop arq store, Madrid.

Como se definiría Cristina Aparicio?

Como unha muller idealista, inconformista e moi cabezota capaz de traballar mil horas cando algo lle motiva. Bastante burricana, fría como o xeo para unhas cousas e moi ridícula para outras. En xeral moi apaixonada, responsable e comprometida. Descoidada, con memoria de peixe, creativa e amante do a cultura nórdica e xaponesa. Esixente e ata un pouco bordo ás veces pero tentando non caer nunca na soberbia. Tolerante con case todo e con moito que aprender. Obsesionada coa falta de tempo e actualmente tratando de ir máis amodo pola vida.

Como, cando e por que xorde Cleoveo?

Levaba anos, toda a vida, buscando a miña identidade e o camiño para a realización persoal-profesional onde todos dicíanme que debía estar con todo non a atopaba. A maternidade deume a oportunidade de romper co que dirán, enfrontarme a min mesma, e dar con esa vía. A oportunidade de coñecerme mellor e de superarme cada día.

O xerme de Cleoveo xorde nese momento, ao converterme en nai, en 2015. Tiven que deixar algúns dos traballos que tiña xa que eran incompatibles coa maternidade que quería. Levaba anos querendo crear algo propio que reunise as miñas capacidades e valores e atopei na roupa para bebés un problema para resolver e unha vía moi creativa. Así naceu a moda para bebés intelixente e bio de Cleoveo que podedes descubrir na nosa tenda online.

Atopáchesche con moitas dificultades? Cales foron as máis problemáticas?

Atopeime e sígome atopando con moitas dificultades. Para empezar, eu son arquitecto polo que descoñecía completamente o mundo da moda e a industria téxtil, o que supón lanzar unha nova marca desde cero, o sector máis específico da moda sustentable, o trato con provedores, as vendas online e presenciais, os tecidos, o patronaje, o márketing online, os salóns de moda en España e no estranxeiro, o B to B e o B to C, e en xeral todo o salvaxe mundo dos emprendedores.

Ademais, nun modelo de negocio como este, que non é dixital, o investimento necesario é moi alta xa que xogas con produtos físicos e estocaxe. Lanzar cada nova colección é como dar un salto ao baleiro e rezar para que desde abaixo estéanche esperando para collerche.

Como detectaches a necesidade deste servizo?

Detestaba a roupa para bebé que nos regalaban. Atopábaa, ademais de ridículo e fea, incómoda e pouco práctica. Quería unha peza cómoda, funcional e versátil, de calidade, rápida de poñer e quitar, ideal dentro e fóra de casa, diferente e creativa, atemporal e que durase máis que outras pezas antes de que se lle queda pequena.

Non sei canta roupa gardaría, regalado ou tirado sen nin sequera estreala porque xa non lle valía ou con tan só un par de postas. Despois descubrín o mundo da moda sustentable, os tecidos orgánicos, o perigo dos tóxicos en bebés, etc. e parecéronme valores importantes que tamén debían estar presentes no proxecto.

Mono para bebes reversible orgánico
Mono para bebés reversible orgánico.

Como é o día a día en Cleoveo

Basicamente unha tolemia. Aínda que cada semana tentámolo é moi difícil estruturar o día a día ou cumprir un horario cando non sabes cando entrará un pedido, chamarán cun problema urxente ou se producirá calquera outro imprevisto.

Tratamos de establecer ben cales son as prioridades (non sempre é fácil) e tiramos moito de calendario. Bloqueamos aquelas tarefas que hai que facer si ou si cada día por exemplo a creación de contido, a actualización de redes, o deseño ou redeseño de produtos, a preparación de campañas, a planificación e organización de feiras, toma de decisións, formación, chamadas a provedores ou colaboradores, responder correos, compromisos adquiridos, etc.

A partir de aí nunca se sabe, pero debo confesar que me gusta esa certa incerteza que fai que cada día sexa imprevisible. Vivir case sempre ao límite mantenme viva.

Como é o proceso de deseño, desenvolvemento e comercialización en Cleoveo?

O proceso de deseño e desenvolvemento dun produto en Cleoveo non dista moito do desenvolvemento dun proxecto: mil ideas, bocetaje, predimensionamiento, proba e erro, planos finais, creación do prototipo…

A comercialización é outra historia: coñecer os prezos de custo e as marxes comerciais é imprescindible para ter claro o teu modelo de negocio e saber a quen che dirixes. Ter claro se o teu cliente é a persoa que vai utilizar o produto ou é un profesional que o vai a distribuír ou vender noutras tendas, contactar con comerciais, introducirse no mundo dos salóns de moda e das pasarelas, decidir cales son realmente interesantes para a túa marca, redes sociais, creación de contido, trato con clientes, saber comunicar…e unha infinidade de novas cousas máis.

Delegaches funcións e centráchesche en partes concretas dentro de Cleoveo?

Si, a produción e manufactura de todos os produtos témola delegada, tamén o mantemento e programación web, e a parte fiscal e contable, pero de todo o demais sigo ocupándome eu polo momento.

Cal foi (ou será) o momento crítico unha vez comezado Cleoveo?

Imaxino que virán moito máis pero o momento máis crítico vivino hai ano e medio aproximadamente cando tras lanzar a primeira colección, e despois do gran esforzo que supuxo, ligado a unha maternidade recente, as cousas non funcionaron como pensaba.

Digamos que empecei a casa polo tellado e vinme sen forzas, con toda unha colección que non podía vender porque ninguén me coñecía, e con todos os meus aforros investidos nela. A partir de aí tiven que comezar aos poucos a abrirme paso, a darme a coñecer, a comunicar online e offline, etc. O que se adoita chamar “picar pedra”. Formarme, aprender e seguir aprendendo, atopar ao meu público e saber como chegar a el.

Prendas bio que crecen con tu bebé mono reversible bodys personalizados regalos para bebes
Prendas bio que crecen co teu bebé mono reversible, bodies personalizados regalos para bebés.

Cales son as vosas referencias? 

En canto a comunicación, son unha gran admiradora de Lucia Be pola súa proximidade e a súa maneira de conectar coa xente, de Ecoalf polo seu deseño e o seu espírito revolucionario ou de Hemper que tamén soubo transmitir moi ben a súa marca identificándoa con todo un estilo de vida.

Respecto ao deseño, a arquitectura de Alvar Aalto, deseñadores como Charles & Ray Eames ou artistas como Saul Bass son algúns dos meus referentes. Son unha apaixonada da arquitectura e o deseño nórdico e xaponés.

Por último, en canto a modelos de negocio Vigga é un dos meus maiores referentes. A súa creadora, a danesa Vigga Svensson, creou unha empresa que permite aos pais alugar a roupa dos seus fillos para que sempre teñan o imprescindible nesas primeiras etapas nas que crecen tan rápido. Produtos orgánicos, libres de tóxicos e de calidade ao alcance de calquera familia.

En Cleoveo xa estamos a traballar para implementar un modelo que contemple, non só a compra dos nosos produtos novos, senón tamén de segunda man, e o aluguer por membresía. Pero aínda queda un longo camiño para que este modelo poida funcionar en España, isto non é Dinamarca.

A que segmento de clientes diríxesche? Cales son os encargos máis demandados?

Nais entre 30 e 45 anos embarazadas ou con nenos de 0 a 3 anos, nivel económico e cultural medio-alto ou alto, normalmente traballadoras, emprendedoras ou inquietas, gusto polo deseño e conciencia sustentable.

Os encargos máis demandados son os nosos monos reversibles para bebés e bodys personalizados co nome do bebé ou con algunha mensaxe. Moitos deles para agasallo xa que o acompañamos dun packaging exclusivo que tamén deseñamos nós, único e 100% ecolóxico. Os clientes que o compran para agasallo ven en Cleoveo unha forma de sorprender aos novos papás cun agasallo único, moi persoal, orixinal e á vez totalmente funcional e práctico.

Como e para que utilizas as “novas tecnoloxías”? A “rede” facilitou o teu labor?

Utilizamos as novas tecnoloxías para case todo, somos moi artesanais e á vez 100% dixitais. As novas tecnoloxías están presentes no deseño, fabricación e venda dos nosos produtos e por suposto xogan un importante papel na comunicación a través do blogue, redes sociais e a través do noso podcast Slow Fashion Life, un podcast sobre tendencias, moda sustentable e vida slow que inclúe entrevistas a personalidades do sector.

Nun negocio como o noso o trato físico e presencial co cliente é imprescindible para xerar confianza, tocar o produto, probalo, etc, pero non cabe dúbida que internet e as novas tecnoloxías facilitaron o noso labor e potencian moito esoutra faceta presencial do ti a ti.

Bebes con mono reversible Cleoveo.
Bebés con mono reversible Cleoveo.

Compaxinas ou complementas esta actividade con outros labores ou noutros campos?

Si, manteño a miña colaboración co COAVA, Colexio de Arquitectos de Valladolid, onde son vocal da Xunta Directiva e de forma esporádica imparto algunhas clases ou charlas de deseño e/ou moda sustentable.

A arquitectura, ten abertos moitas frontes de batalla ( LSP, Bolonia, paro, precariedade laboral, COAs, ETSAs, emigración, comunicación, etc), non serán demasiados para a polarización existente dentro da mesma?

Non o sei, a situación é complicada, creo que non estamos a aceptar o futuro da arquitectura, negámonos a ver os cambios que se están producindo. Temos que adaptarnos a unha sociedade moi diferente con necesidades completamente distintas.

Dáme a sensación de que a arquitectura se ha quedado estancada mentres o mundo segue avanzando. No fondo, aínda que o neguemos, seguimos pensando que pasará a crise e volveremos á situación anterior e iso non volverá nunca (menos mal doutra banda). Debemos ver esta crise económica, de valores e de cambios como unha oportunidade para mellorar e non para lamentarnos esperando a que pase.

Como vedes o futuro da arquitectura? E o da profesión?

Hai pouco comentábao cun compañeiro arquitecto: creo que dentro duns anos a figura do arquitecto que contemplamos aínda hoxe en España desaparecerá. Ese arquitecto “humanista” capaz de abarcar moitos ámbitos dará paso a un perfil máis especializado como ocorre noutros países.

É unha pena porque creo que é importante en arquitectura contar cunha figura capaz de coordinar a un equipo multidisciplinar. Para realizar esta función de maneira competente paréceme imprescindible ter polo menos coñecementos básicos de como funciona a estrutura, as instalacións, e un longo etcétera de disciplinas.

Quizá son demasiado crítica, pero a verdade é que nos meus últimos anos de exercicio como arquitecto acabei moi desencantada coa profesión xa fóra en concursos, realizando vivendas para unha construtora ou con clientes particulares. Licitacións nas que unicamente se valora o montante económico e a baixa, construtoras que só pensan na edificabilidade e os metros útiles, e clientes que só che queren pola túa firma. Espero que sexamos capaces de dar un envorco a esta situación co paso da crise.

Que melloras crees que son fundamentais e que deberían ser postas en marcha de forma inmediata?

Creo que a administración, e a sociedade mesma, foron valorando e respectando cada vez menos nosa profesión. Penso que é o momento de aprender a vendernos como arquitectos, comunicar, buscar ao noso cliente e namoralo como fariamos se tivésemos unha marca. Isto é algo que tamén aprendín con Cleoveo. Se volvese á arquitectura, -que non é a miña intención-, trataría de aplicalo.

Con todo, mentres sigan existindo arquitectos dispostos a traballar por soldos miserables e a aceptar traballos con baixas temerarias é difícil que a situación cambie. Quizá debamos empezar por valorar nós mesmos máis nosa profesión e rexeitar en bloque estas propostas.

Doutra banda, creo que os arquitectos non souberon aproveitar estes anos de pouco traballo para poñerse ao día coas novas tecnoloxías. Especialmente coa metodoloxía BIM que considero xa imprescindible e que con todo está a tardar demasiado en implantarse. A arquitectura e a construción, polo menos en España, apenas evolucionou nas últimas décadas e tanto a forma de proxectar como a de construír dista moito de ser eficiente e moderna como ocorre noutras disciplinas ou noutros países.

Modelos de monos reversibles en Play Time Berlín.
Modelos de monos reversibles en Play Time Berlín.

Como “emprendedora” que opinas dos arquitectos que “abren e/ou recuperan” novos campos e/ou enfoques da profesión?

Calquera cambio de miras ou novo enfoque paréceme enriquecedor, obríganos a poñernos en situacións incómodas e permítenos superarnos abrindo novas vías.

Estades contentos coa traxectoria realizada ata agora? Que proxectos de futuro che(vos) esperan?

Estamos contentos, pero queda moito traballo por facer. Proxectos de futuro? Todos, somos unha marca moi nova á que aínda quedan unha chea de cousas polas que loitar para consolidarse.

Concienciar á poboación sobre a necesidade de pasarse á moda sustentable é unha das misións que nos propuxemos pero temos moitas frontes abertas. A sustentabilidade é un dos nosos valores irrenunciables pero non é o noso trazo diferencial: loitar por que desaparezan estereotipos absurdos, crear cultura de deseño e traballar para que cando vistamos aos nosos fillos prime o lado práctico, cómodo e saudable fronte aos adornos innecesarios. Fomentar a calidade fronte ao hiperconsumo do baixo custo, etc.

Quizá o reto máis próximo que temos agora sexa lograr sacar á luz unha nova colección na que xa estamos a traballar e coa que estamos moi ilusionados.

Para acabar, que lles aconsellariades aos actuais estudantes e futuros profesionais de arquitectura?

Que manteñan os ollos ben abertos. A carreira axuda a crear hábitos de traballo, superación e compromiso e permite abrir pequenas portas de coñecemento pero só iso. Só é unha pequena base sobre a que empezar a construír todo o demais e todo o demais vén despois.

Que non se conformen co que “o resto” considera como normal, aceptable ou bo se eles non o ven desa forma, que se atrevan a ser diferentes se o senten así e non paren ata atopar o seu lugar.

Bebé con mono reversible Cleoveo, modelo Kai.
Bebé con mono reversible Cleoveo, modelo Kai.

Cristina Aparicio · Cleoveo, prendas bio que crecen co teu bebé
Abril 2018

Entrevista realizada por Ana Barreiro Blanco e Alberto Alonso Oro. Agradecer a Cristina o seu tempo e predisposición con este pequeno espazo.

Alberto Alonso Oro
Arquitecto y editor en @veredes. Invernalia es un buen lugar. A veces escribo en @FundacionArquia
follow me

Arquivado en: Alberto Alonso Oro, Ana Barreiro Blanco, baliza

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,