Estamos a abrandarnos? | Elías Cueto

5 (100%) 1 vote

Daisuke Motori é un novo arquitecto xaponés en cuxo traballo o informal e o doméstico frecuentemente son fonte de inspiración e dan lugar a obxectos que acompañan de forma cómplice. Un do seu primeiros traballo é Lost in sofá, unha versión un tanto irónica do Kubus sofá deseñado por Josef Hoffmann.

En 1910 o arquitecto da Secession sometía as curvas e os abrandados característicos dos salóns vieneses a un provocativo rigor matemático.

Sillón Kubus - Josef Hoffmann (1910)
Sillón Kubus – Josef Hoffmann (1910)

Convén non esquecer que poucos anos antes Hoffman lanzara Sitzmachine -literalmente máquina de sentar- un deseño que aínda que hoxe parece propio dun gusto modernista e decorativo, co seu só nome supoñía toda unha provocación estética e anticipaba a formulación popularizada posteriormente por Le Corbusier ao falar da vivenda como

“máquina para habitar”

ou o edificio como un

“cubo que funcione”.

Josef Hoffmann. Sitzmaschine Chair with Adjustable Back (model 670) c. 1905
Josef Hoffmann. Sitzmaschine Chair with Adjustable Back (model 670) c. 1905

Case cen anos despois do cubo centroeuropeo, Daisuke Motori produce un sofá cúbico. Con todo o rigor formal e construtivo de Otto Wagner e os seus seguidores parece quedar atrás.

O xaponés distráese con ese misterioso fenómeno que fai que os pliegues dos sofás sexan lugares onde se perden e atopan cousas, de forma tan inesperada como inofensiva.

Lost in sofa | Fotografía: Takafumi Yamada
Lost in sofa | Fotografía: Takafumi Yamada

Neste novo deseño abandónase o tacto severo do coiro en favor de tecidos domésticos con estampados e texturas cálidos; máis propios de calcetíns e pixamas que dos salóns dos grandes industriais europeos de principios do século XX.

Sleepy chair
Sleepy chair

Esta aproximación ao sofá como un lugar de abandono persoal, de relaxación física pero relaxación tamén da vontade, materialízase novamente en Sleepy chair. Se o anterior deseño motivaba certo relaxo e desorde sendo cómplice da perda temporal de obxectos irrelevantes, neste caso o asento está pensado para perder a compostura e quedar literalmente durmido.

O sofá é simplemente un futón que se incorpora lixeiramente para dar respaldo ao usuario sen deixar de convidarlle a que se escurra e esquézase de todo.

Flip Series Furniture
Flip Series Furniture

O último traballo de Daisuke Motori é Flip series, un conxunto de pezas para sentar que poden ser utilizadas en polo menos dúas posicións diferentes. O deseño xeométrico da cadeira que permite dúas diferentes formas de sentar é un tema que foi abordado anteriormente. Sen ir máis lonxe, o galego Alejandro de la Sota deseñou as Cadeira- tumbona A e B.

O produto ideado polo arquitecto galego era algo complexo e baseábase no movemento relativo das pezas que formaban a estrutura para poder ofrecer dous asentos diferentes. Ademais acompañaban as distintas formas de sentar nela, materiais coas súas diferentes calidades de dureza e calidez como o coiro, a madeira ou a rejilla introducida no prototipo B.

Silla-tumbona A y B
Cadeira-tumbona A e B | Fonte: quieroserarquitecto.com

Os deseños do novo arquitecto xaponés apostan por unha sinxeleza extrema, case näif. Utilizando a tecnoloxía de sixinch, logra deseños dunha soa peza e escasísimo peso. A conversión dun asento noutro se logra mediante un simple xiro. De feito o movemento basculante é parte do deseño do asento uno de cuxas formas de sentar é frecuentemente a da mecedora.

As cores desenfadadas e a blandura do uretano dan forma aos deseños e, xunto cunha música golosa, todo iso fálanos dunha aproximación ao deseño, produción e consumo de obxectos afastada dos rigores modernos, afastada de Wagner, de Hoffman ou da Sota.

Elías Cueto, arquitecto
Santiago de Compostela, marzo 2011
Publicado en Nº 313 [sillas…]

Arquivado en: capturas, diseño, Xosé Suárez - Elías Cueto

Tags: , , , , , , , , , , ,