Portraits across the eyes of a near-sighted person (VI) | epR

Bird marinades

They all resemble Jørn Utzon as a high man. But actually it it was not.

Utzon seemed to be extraodinary because it lived on a platform, as that it had seen in Mexico or in Japan in his youth; and from her it looked behind and forward.

It recognized oriental temples and Mayan constructions; he remembered the models of ships that he had constructed together with his father, the collection of exotic objects of his uncle Ejnar, and his evenings with Steen Eiler Rasmussen in the Kunstakademiet of Copenhagen.
It glimpsed later a new architecture in which the function was not managing to explain the form.

As manifestation of his ferreous confidence in the geometry, it beached an opera in Sídney’s bay to observe the gulls. These birds that in land announce the sea, and in the ocean they are heralds of a near beach.

El primo Ramón
Tromsø, summer of 2014

Nadie sabe con certeza quién es el primo Ramón.

Muchos creen que Ramón nació en algún lugar de Galicia, aunque pronto los azares de la vida le obligaron a cruzar el Atlántico. Afincado en Buenos Aires, y tras fracasar en su intento de ganarse la vida como lateral izquierdo de Ferro Carril Oeste y como bajista de Los Desconocidos de Siempre, aprendió el oficio de ilustrador en un puñado de talleres del barrio de San Telmo.

Otros opinan que tras el seudónimo se esconde Borja López Cotelo, un arquitecto que ante la pertinaz insistencia del editor jefe Veredes comenzó a publicar ilustraciones hasta que una mañana, como el malogrado Gregor Samsa, se despertó después de un sueño intranquilo convertido en un monstruoso ilustrador. Aunque esta versión no parece muy verosímil.

Tal vez por eso hay quien asegura que, en realidad, Ramón ni siquiera es una persona sino dos, tres o incluso un equipo tumultuoso y variopinto como la tripulación del Pequod.

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