Fernando Colomo. Arquitectos e cineastas | Jorge Gorostiza

Fernando Colomo | republica.com
Fernando Colomo | Fuente: republica.com

Na última entrada do meu blogue, mencionaba a xornada MAE + CINE Arquitectura trala pantalla, celebrada en Matimex, na que interveu o cineasta e arquitecto Fernando Colomo. Buscando información sobre o seu traballo, para preparar ese encentro, atopei varias entrevistas nas que falaba sobre as relacións entre cinema e arquitectura, que poden encadrarse nun serie de entradas que denominei Arquitectos e Cineastas, iniciada en 2011, e nas que fun recollendo opinións sobre estas dúas disciplinas de diversos directores como Woody Allen, Ingmar Bergman, Valerian Borowczyk, René Clair, Luigi Comencini, Dziga Vertov, José Luis García Sánchez, John Ford, Amos Gitai, Peter Greenaway, Abbas Kiarostami, John Sayles e Raúl Ruiz, así como da actriz Viola Dana, e o ensaísta Sigfried Giedion.

En 2003, Colomo declaraba no El País en relación co cinema e a arquitectura:

«son dúas formas distintas de expresarse, pero que teñen cousas comúns. Por exemplo, o guión é como o plano dunha casa e a realización é como a dirección de obra».

Nunha entrevista no interesante DTF Magazine de febreiro deste ano, que se pode ler enteira aquí, chega a dicir:

«en moitos momentos sinto máis arquitecto que cineasta»,»,

e tamén especifica:

«descubrí que la arquitectura guarda una importante vinculación con el cine, guardando muchos paralelismos, como pueden ser la estructura o la visión del espacio. En ambas se requiere de un equipo técnico que es necesario compaginardescubrín que a arquitectura garda unha importante vinculación co cinema, gardando moitos paralelismos, como poden ser a estrutura ou a visión do espazo. En ambas as requírese dun equipo técnico que é necesario compaxinar»,

concluíndo que

«as características para poder chegar a ser un bo director dependen de moitos factores. Pero podería destacar o ser constante, paciente e moi traballador. Creo que un estudante de arquitectura actual reúne esas características, pero tamén saber dirixir a un gran grupo e ter o control, e bo, aparte ter talento que é o máis importante».

«Constante, paciente e moi traballador», e ademais «ter talento», sen dúbida é unha boa fórmula para afrontar con éxito case calquera actividade na vida.

Jorge Gorostiza, Doutor arquitecto.
Santa Cruz de Tenerife, abril 2016
Autor do blogue Arquitectura+Cine+Ciudad

Jorge Gorostiza

Doctor arquitecto, proyecta y construye edificios y desarrolla trabajos de urbanismo. Desde 1990, publica numerosos artículos sobre cine y arquitectura en medios de su localidad, revistas como Nosferatu, Nickleodeon, Academia, Lateral, Cahiers du Cinema… y en varios volúmenes colectivos. Entre el 2000 y el 2005 dirige la Filmoteca Canaria. Imparte conferencias sobre arquitectura y cine en instituciones como el CAAM en Gran Canaria, la UIMP, el CENDEAC en Murcia, INCUNA en Gijón, Fundación Telefónica, la ETS de Arquitectura y el CCCB de Barcelona, las ETS de Arquitectura de La Coruña, Sevilla, Valencia y SEU madrileña, La Ciudad de la Luz en Alicante, la UNED en Pamplona, en varios colegios de arquitectos, así como en las universidades del País Vasco, Gerona, Valladolid, Málaga, Granada, SEK en Segovia y CEES de Madrid. Jurado en varios festivales cinematográficos, como los de Alcalá de Henares (2001), San Sebastián (2002), Sitges (2003), Las Palmas (2005) y Documentamadrid (2005), y comisario de las exposiciones Constructores de quimeras. (Centro Conde Duque, Madrid, 1999) y La arquitectura de los sueños (Capilla del Oidor, Alcalá de Henares, 2001).

He publicado bastantes libros y muchos artículos, he impartido conferencias, he sido comisario de exposiciones y jurado en muchísmos festivales. Si quieren saber más no duden en consultar mi blog ARQUITECTURA + CINE + CIUDAD.

follow me

Arquivado en: arquitectos, arte, capturas, cine, Jorge Gorostiza

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,