Historia da paisaxe sonoro: Un percorrido pola historia a través dos seus sons · Julio Gómez

Sinsal programou dúas conferencias para Espazo Sirvent nas que suscitarán unha introdución á arte e paisaxe sonora baixo o título Historia da Paisaxe Sonora: un percorrido pola historia a través dos seus sons. Espazo Sirvent abre as súas portas á celebración do décimo aniversario de Sinsal Xullo Gómez e Juan Gil presentarán en dúas xornadas un percorrido pola historia do son cuxo punto de inflexión sitúan na primeira grabación realizada por Thomas Edison.

O Festival Sinsal cumpre este ano o seu décimo aniversario e, para celebralo, realizará unha serie de eventos en diferentes espazos da cidade. Ademais do seu programación musical, o Festival Sinsal 2012 incluirá outras actividades vinculadas á difusión e coñecemento do patrimonio sonoro. Neste contexto, e en colaboración co Espazo Sirvent, presentará dúas conferencias de introdución á arte e paisaxe sonora que terán lugar os días 12 e 26 de abril ás 20:00 horas.

A primeira delas, impartida por Xullo Gómez, virará en relación á historia do son antes do nacemento da grabación a finais do século XIX polo inventor Thomas Edison. Nesta introdución, suscitará como a historiografía e a arqueología modernas, debido ao papel cada vez máis preponderante da percepción sonora, investigan no pasado para analizar acusticamente ás sociedades que nos precederon: iremos ata Stonehenge e preguntarémonos/preguntarémosnos si alí naceu a primeira sala de concertos fai 5000 anos; tamén buscaremos as primeiras marcas sonoras entre os emblemas dos cabaleiros feudales; pasearemos polos sofisticados e sensoriais xardíns barrocos; e deterémonos/deterémosnos nos silencios cómplices da pintura flamenca.

Pola súa banda, na segunda das conferencias a cargo do musicólogo Juan Gil, reflexionarase sobre o papel que xoga o son na sociedade contemporánea, desde as orixes do rexistro sonoro a finais do século XIX. Aproximarémonos/Aproximarémosnos á arte sonora, unha das disciplinas máis descoñecidas da arte a pesar do recente premio Turner 2010 da escocesa Susan Philipsz. Analizaremos a obra dalgúns dos seus artistas máis representativos, buscando aplicacións prácticas na vida cotiá e recordando como cada vez máis, a nosa sociedade está exposta ao deseño sonoro na arquitectura, o urbanismo ou o marketing comercial.

En ambas sesións, diferentes vídeos e exemplos prácticos guiarán ao público de forma entretida polos entresijos do son. Cada unha das conferencias complementará a súa actividade con varias prácticas que axudarán a reflexionar sobre o son e o seu papel na nosa sociedade. Así, desde o punto de vista da grabación rexistrarase un cilindro de cera tal e como se realizou durante as primeiras décadas do século XX. Mentres, na segunda sesión, debuxarase un mapa sonoro colectivo de Vigo con aqueles sons que desapareceron recientemente ou o farán nos próximos anos.

Máis aló das propostas de Sinsal para o mes de abril, Espazo Sirvent prepara para maio e xuño dous novas actos a cargo da diseñadora Nani Marquina e o arquitecto Eduardo Souto de Moura, ganador do premio Pritzker o pasado ano 2.011.

Xullo Gómez é xestor cultural, investigador sonoro e comisario musical. Crítico musical nos anos oitenta e noventa para diferentes medios de comunicación como Radio 4 de RNE, Radio Ecca, Faro de Vigo ou Diario 16 de Galicia. Desde fai dez anos codirige a promotora e axencia Sinsalaudio de Vigo. É coordinador do Festival Sinsal e director da Escola Sinsal, o único proxecto pedagógico dedicado á educación sobre o Rexistro Sonoro. É membro do colectivo galego escoitar.org, que na actualidade está traballando no primeiro mapa sonoro europeo xunto á Universidade TAMK de Finlandia, o laboratorio de arquitectura acústica Cresson en Francia e a fonoteca máis antiga de Europa, Phonogrammarchiv de Austria.

Juan Gil é musicólogo e investigador sonoro. Forma parte dos proxectos mediateletipos.net e artesornoro.org. Nos últimos anos desenvolveu diversas investigacións tanto no campo da etnomusicología como no da música contemporánea. Actualmente está doctorando en arte e música e está realizando a súa tese sobre auralidad, paisaxe sonora e a utilización de sons ambientais na creación sonora contemporánea dentro do Grupo de Investigación DX7 Tracker. É membro do colectivo galego escoitar.org, que na actualidade está traballando no primeiro mapa sonoro europeo xunto á Universidade TAMK de Finlandia, o laboratorio de arquitectura acústica Cresson en Francia e a fonoteca máis antiga de Europa, Phonogrammarchiv de Austria.

HISTORIA DEL PAISAJE SONORO: Un recorrido por la historia a través de sus sonidos · Julio Gómez

12 de Abril as 20,00 horas

Espacio Sirvent

Gran Vía 129 – Vigo

Galicia, España

www.sirventvigo.com

veredes
veredes Administrator

Búsqueda para satisfacer el conocimiento de la actividad arquitectónica y tangentes que se generan. La idea es crear un espacio para divulgar los diversos proyectos en busca de nueva inspiración y de intercambio.

follow me

Arquivado en: conferencias, evento

Tags: , , , , , , , , , , ,