e n g a w a # 23

5.0
02

revista e n g a w a # 23

A entropía descríbea a física como unha magnitude que mide o grao de desorde dun sistema. A imaxe suxerida pola Ampliadora para este número da revista quizais evoque unha alta entropía. Un sistema ordenado só admite unha configuración posible, por tanto hai máis probabilidades que un sistema estea desordenado. Se facemos a analogía co contedor de portada, é máis fácil pensar que este aumente a súa desorde que non que espontaneamente se ordene. Resulta dubidoso crer que o azar vaia a ser capaz de organizar o seu contido, pero si as emocións daqueles aos que pertenceron os obxectos.

O apego, entendido como esa necesidade de manter unha proximidade física con aqueles aos que amamos, podería tamén explicar os vínculos que establecemos con aqueles obxectos que formaron parte das nosas vidas. Garántennos o equilibrio emocional se son capaces de volver formar parte de nós nos distintos momentos do noso periplo vital. A obra mestra do cinema americano, Cidadán Kane de Orson Welles, xira ao redor da palabra Rosebud, pronunciada polo enigmático Charles Foster Kane, momentos antes de deixar caer a bóla de neve ao chan, no instante previo a morrer. Durante toda a película o espectador trata de atopar o misterioso significado á palabra. O director mantén o enigma ata o final, no que propón Rosebud como termo para referirse aos obxectos e xoguetes utilizados para xogar, que representan a memoria da infancia do seu propietario. Os obxectos representan a inocencia perdida dunha infancia que nunca volverá. Kane acumula obxectos na súa habitación dos tesouros non só para contemplalos, senón para lembrar os vínculos sentimentais que os unen aos seus seres máis queridos.

Máis aló da desorde, da deterioración ou do declive que a imaxe poida mostrar, o número 23 de Engawa recolle historias de obxectos, aqueles que cambian de lugar, aqueles que se esquecen e latexan nun rocho suplicando unha segunda oportunidade para encher un baleiro orixinal, aqueles abandonados esparexidos pola cidade e que non reciben a nosa atención, aqueles que forman parte dunha mudanza literaria, dos propios, como se transforman e substitúense en ocasións por outros novos, aqueles cuxa memoria relatan feitos relativos á historia, aqueles que compartimos como sociedade e falan de como somos e de como eramos…

Por todo iso agradecemos enormemente a proposta da Ampliadora, escola na que aprender, investigar, traballar e gozar coa fotografía é outra forma máis de relatar historias.

Editorial

Mudanza literaria · Montse Solano

Tríptico do caos · Darío Mateo

Frippery · USO (Ludovica Marcacci Balestrazzi, Davide Masserini)

Owning in the age of sharing · Francisco Silva

Maleteiros · Juan Fernando Ródenas García

Malle/Casa · Pedro Puertas Herrera

O inútil da arquitectura · François Guynot de Boismenu

Un poema ilustrado · Ourania Chamilaki

Todo no seu sitio · Pablo Twose Valls

Habitacións amnésicas · Joan Alfòs

Hakanai · Paula Jaén

Pennsylvania Dwelling · Rubén Páez

O meu · Pau Llorca

Jinachu / Manachu · Mauricio Calvo

Copla-Concelloo. Cronotopía. Elo · Salvador Moreno Pérez

veredes
veredes Administrator

Búsqueda para satisfacer el conocimiento de la actividad arquitectónica y tangentes que se generan. La idea es crear un espacio para divulgar los diversos proyectos en busca de nueva inspiración y de intercambio.

follow me

Arquivado en: publicacións, revistas

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,