Cesare Brandi. A linguaxe clásica da arquitectura

cesare-brandi-el-lenguaje-clasico-de-la-arquitectura

O propósito deste libro é redescubrir a esencia da arquitectura clásica, pois rehuye a simple sucesión cronolóxica dos estilos e escolle como alternativa determinadas épocas para explicar a súa evolución. As lúcidas descricións de Cesar Brandi, prestixioso historiador da arte, presentan a evolución das ordes clásicas ao longo da historia a través dalgúns edificios singulares desde a Grecia antiga, a Roma imperial e o Renacemento.

Os seus clarividentes e extremadamente perspicaces observacións, a súa peculiar forma de entender o espazo e as relacións entre interior e exterior, permiten chegar a unha comprensión máis profunda da xénese dalgunhas obras mestras, pezas crave no devir da historia da arquitectura, explicando as intencións dos seus autores.

Desafortunadamente, en España a obra de Brandi foi pouco difundida; á parte da súa imprescindible Teoría da Restauración, só algúns cadernos de viaxes foron traducidos ao castelán. Ante a dificultade de acceder ao seu enteiro corpus ensayístico, a lectura transversal que xera esta selección de pasaxes de diversos libros realizada polo profesor Guido Cimadomo ofrece agora ao lector unha primeira aproximación ao pensamento de Brandi. Son textos críticos de altísimo nivel que expoñen a xénese da arquitectura clásica, e mostran tamén o valor literario que Brandi sempre instila nos seus escritos.

Cesare Brandi (1906-1988) foi un dos máis recoñecidos historiadores da arte e fundador da Teoría da Restauración. En 1938 funda o Istituto Centrale do Restauro xunto a Giulio Carlo Argan, dando unha total relevancia á rehabilitación, recuperación e conservación das obras de arte. A súa bibliografía é extensa e variada, de amplo abanico temporal e xeográfico, sempre cunha mirada persoal e crítica que o sitúa como un dos grandes intelectuais italianos do século XX.

O seu profundo coñecemento da historia da arte e da arquitectura, fronte a outras grandes figuras máis especializadas en ámbitos concretos, permítenlle a amplitude de miras necesaria para expresar simple e claramente a súa xénese e transcendencia. As obras de arte, sexan estas pictóricas ou arquitectónicas, son vistas como algo único e irrepetible e a súa atenta análise únese a outras fontes historiográficas existentes para dar unha lectura clara das intencións dos arquitectos. Autor de monografías, de escritos de estética, teoría da arte e de artigos xornalísticos, os seus diálogos dos anos corenta e cincuenta sobre pintura, escultura, poesía e arquitectura -que simbólicamente abren esta selección de textos- lémbrannos aos grandes tratadistas da historia da arquitectura.

veredes
veredes Administrator

Búsqueda para satisfacer el conocimiento de la actividad arquitectónica y tangentes que se generan. La idea es crear un espacio para divulgar los diversos proyectos en busca de nueva inspiración y de intercambio.

follow me

Arquivado en: libros, publicacións

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,