Catalexo

5 (100%) 6 votes

CATALEJO Portada

Cinco cerros confinan o centro histórico da cidade de Concepción, situada na zona centro sur de Chile. Cada cal coa súa propia forma, escala, contexto e historia. Os cerros Amarelo, Caracol, Chepe, A Pólvora e a Virxe constitúen os fitos dun invisible percorrido perimetral pola cidade, o cal rodea outro carreiro, aquel que nace entre os cerros da Universidade de Concepción, principal centro educativo da rexión, e avanza polo boulevard Barros Arana, rúa que atravesa polo centro a cidade, ata o bordo do río Biobío, eixo fluvial que parte en dúas a área metropolitana da Gran Concepción. Cada un destes cerros é unha referencia para quen transita, tal como un faro no litoral é un aviso para os navegantes. É sinal e resgardo para quen observa á distancia, un vigía anónimo provisto, por que non, dun catalejo. A partir desa imaxe, ideamos unha ruta hipotética entre os cerros de Concepción, para que aquel observador poida percorrelos, percibíndoos como destinos que acollen, refuxios para contemplar e ser contemplado, permanecer e avanzar, como lugares de encontro e soidade.

Concretamente, expomos aquí unha intervención específica para cada cerro, que non pretende actuar como unha resposta definitiva, senón como unha pregunta aberta -en linguaxe de proxecto arquitectónico- en relación a un problema aínda inexistente: a consolidación dun novo percorrido para Concepción. Así, presentamos un obxecto autónomo, só definido polas leis que demarcan o seu contexto inmediato e que esixen que o espazo contido teña un uso determinado dentro das marxes da súa escala e forma. Cada proposta é, por si mesma, capaz de acentuar ou outorgar significado a un lugar, ou ben, desde unha mirada de conxunto, ser a referencia, o sinal, para comezar, continuar, permanecer ou finalizar un novo itinerario polos cerros de Concepción.

Catalejo int

A publicación Catalexo inicia cunha introdución a cargo de Sergio Leonardo Baeriswyl Rada, premio nacional de urbanismo do goberno de Chile, quen abre esta proposta da oficina Azocar Catrón, comezando o visionado dunha serie de propostas arquitectónicas, puntos ou referencias dentro dun percorrido perimetral ao centro da cidade de Concepción a través dos seus cerros. Aínda que este traballo exponse desde un punto xeográfico determinado e debe a súa natureza a leste, é tamén unha formulación que deriva nunha pregunta, un cuestionamiento sobre as formas en que a arquitectura poida entrar a pensar –expor- a cidade e as maneiras en que se desenvolven os corpos urbanos.

Arquivado en: libros, publicacións

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,