Robert Adams: o lugar onde vivimos. Unha selección retrospectiva de fotografías

Cun traballo fotográfico austero e directo pero cheo de matices e dotado dunha forte potencialidade expresiva, Robert Adams (Orange, New Jersey, 1937) converteuse nun dos cronistas máis lúcidos dos profundos cambios que experimentou a paisaxe do oeste norteamericano nas últimas décadas. As súas imaxes en branco e negro de estradas que se perden no horizonte, bosques deforestados ou complexos residenciales e comerciais polos que deambulan figuras solitarias, documentan e denuncian o enorme impacto (tanto desde un punto de vista medioambiental como social e cultural) que o desenvolvemento urbanístico e a explotación intensiva dos recursos naturais ha ter neste territorio.

Adams retrata este proceso de transformación de forma aséptica e distante, evitando o subliñado dramático, o xuízo explícito. E a partir desa mirada aparentemente neutra suscita unha reflexión crítica en torno a cuestións como a relación, sempre conflictiva, entre civilización e natureza ou a perda do vínculo co territorio nas sociedades contemporáneas. A súa obra, no entanto, contén unha certa dimensión esperanzadora: nela hai unha incesante procura da beleza e o equilibrio, un esforzo por atopar, ata nas paisaxes máis alteradas, escintileos de vida, sinais de que a (re)conciliación entre o ser humano e a súa contorna segue sendo posible.

‘Noreste de Keota, Colorado, 1969’, de Robert Adams | yale university art gallery

O lugar onde vivimos, primeira exposición retrospectiva de Robert Adams en España, propón un percorrido polos principais proxectos que levou a cabo este fotógrafo (proxectos que no seu maior parte foron concibidos inicialmente como libros). Das series sobre parajes rurales e enclaves monumentales de Colorado que realizou a mediados dos sesenta (The Plains, Latexa Hispanic Settlement, Ludlow) aos primeiros traballos nos que denunciou os efectos perversos da expansión urbanística sobre o territorio do oeste norteamericano (Eden, The New West, What We Bought); das súas evocadoras imaxes de áreas residenciales periféricas á noitiña (Summer Nights) ou de majestuosos espazos naturais marcados pola intervención humana (From the Missouri West) aos proxectos nos que expón de forma máis crúa as consecuencias da contaminación e a deforestación (Os Angeles Spring, Our Parents, Our Children, Turning Back) ou nos que ofrece unha visión máis lírica da paisaxe (The Pawnee National Grassland, Along Some Rivers, The Pacific, Pine Valley, Alder Leaves, Sexa Stories, This Day).

Exposición e publicacións concibidas por Joshua Chuang, comisario asociado de fotografía e dime vos digitales, e Jock Reynolds, Henry J. Heinz II. Director, ambos pertencentes á Yale University Art Gallery. foi posible grazas aos alumnos e amigos de Yale: Helen D. Buchanan; Allan K. Chasanoff; Nathaniel W. Gibbons; Betsy e Frank Karel; Saundra B. Lane; Melanie e Rick Mayer e a MFUNd; Mark McCain e Caro MacDonald/Eye and I; Sr. e Sra. Alexander K. McLanahan; Sra. Eliot Nolen e Sr. Timothy P. Bradley; Risher Randall, Senior; The Reed Foundation; a Shamos Family Foundation; Mary Jo e Ted P. Shen; Jane P. Watkins; a Janet and Simeon Braguin Fund; e aos fondos doados pola National Endowment for the Arts. A adquisición das obras orixinais de Robert Adams foi posible grazas ás donaciones de Saundra B. Lane, da Trellis Fund, e da Janet and Simeon Braguin Fund.

Datas: 16 de xaneiro – 20 de maio de 2013

Lugar: Edificio Sabatini. Planta 3

Comisariado: Jock Reynolds e Joshua Chuang

Organiza: Yale University Art Gallery en colaboración co Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

veredes
veredes Administrator

Búsqueda para satisfacer el conocimiento de la actividad arquitectónica y tangentes que se generan. La idea es crear un espacio para divulgar los diversos proyectos en busca de nueva inspiración y de intercambio.

follow me

Arquivado en: evento, exposiciones

Tags: , , , , , ,