“O presidente”. A reapropiación do espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte


“El presidente”. La reapropiación del espacio público o1
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

“O presidente” (Wild in the Streets), dirixida por Barry Shear, estreouse no convulso maio do 68. Pertence o grupo de películas que incidirán no novo poder da xuventude incomprendida: Infierno en Sunset Street (Riot on Sunset Street), Dreyfuss, 1967; Privilexio (Privilege), Watkins, 1967; I love you, Alice B. Toklas, Averback, 1968; O restaurante de Alicia (Alice’s Restaurant), Penn, 1969; Performance, Cammell y Roeg, 1970 ou Xuventude sen esperanza (Taking Off), Miloš Forman, 1971.

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o2
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

Nunha plena campaña electoral, un ambicioso político con aspiracións á presidencia dos Estados Unidos, decide incluír nos seus mitins a un mediático grupo de rock para captar o voto novo. Unha das promesas da súa campaña electoral, consciente do poder incipiente da mocidade,  consiste en rebaixar a idade de voto aos 18 anos. É aquí cando comezan os problemas, xa que Max Frost, o líder do grupo musical, irrompe en escena solicitando unha inesperada rebaixa de idade de voto aos 14 anos. Como medida de presión, esta mensaxe lánzao acompañado dun chamamento para ocupar as rúas por parte da mocidade, que nese momento dispón dunha maioría silenciosa.

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o3
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

O espazo urbano de Los Ángeles, e en especial Sunset Boulevard, empeza a ser tomado por milleiros de mozos que acoden á convocatoria, desencadeando unha reconquista expansiva das rúas que vai sucedendo ao longo de todo o país. O espertar da mocidade representa un fenómeno irruptivo, “unha arma escondida” afirma un dos mozos, mentres que un dos personaxes reaccionarios afirma:

“Mágoa que a mocidade se haxa convertido nunha enfermidade. Un virus estraño do que nin vostedes mesmos poderán curarse”.

Xa nada volverá ser como antes.

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o4
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

A partir de aquí, e nun proceso que á vella política escápaselle das mans, o líder do grupo alcanza a presidencia dos Estados Unidos. Con el, iníciase unha serie de sorprendentes propostas (xubilación aos maiores de 25 anos, eliminación da policía, retirada do exército, repartición de excedentes alimentarios, etc). Seguramente o elemento máis potente é a supresión do mundo adulto da escena (non só política). A este fin, créanse uns centros de internamento (formalmente moi similares aos campos de concentración) no que os adultos son recluídos e tratados con doses diarias de LSD, subsumiéndolos nun estado de felicidade inducida. As sustancias psicotrópicas, entendidas como un acceso a un novo tipo de conciencia por Huxley ou Roszack, terán unha presenza omnipresente en todos os ámbitos da sociedade (incluídos os congresistas). O LSD, rock e liberdade serán elementos vertebradores do novo modelo social. Nese transcorrer do tempo, devén a pregunta inevitable, Que sucederá cando o líder aproxímese aos 25 anos?

Wild in the Streets, 1968, Barry Shear
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

A película no seu momento xerou incomprensión derivada de diversas situacións delirantes postas en escena, pero que eran sen dúbida reflexo das obsesións da mocidade de finais dos sesenta. Con todo, diversos aspectos pódense rescatar resultando dunha asombrosa actualidade. O empoderamiento da mocidade, a reconquista das rúas, o cuestionamiento dos partidos clásicos e a resistencia destes últimos para desaparecer da escena política ou o adormecemento de parte da sociedade son elementos que se expuxeron nunha historia de ficción á que a realidade, en ocasións, tratou de imitar.

Wild in the Streets, 1968, Barry Shear
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte. Arquitectos (estonoesunsolar)
Zaragoza-Venezia. maio 2017.

Ignacio Grávalos – Patrizia di Monte

Ignacio Grávalos y Patrizia Di Monte fundan gravalosdimonte arquitectos en 1998, un estudio que trabaja en los diversos ámbitos de la arquitectura y del paisaje, participando en proyectos de actividad cultural, estudios de regeneración urbana, trabajos de arquitectura participativa y estudios experimentales sobre urbanismo de no conformidad. En la actualidad alternan la actividad profesional con la docente, así como la presencia en numerosos procesos de investigación en ámbito europeo.

Ignacio Grávalos es arquitecto por la ETSAB (Barcelona, 1994). Es profesor titular de Expresión Arquitectónica de la Escuela de Arquitectura de la Universidad San Jorge de Zaragoza.
Patrizia Di Monte es arquitecta por el IUAV (Venecia, 1995). En 1998 consiguió el título de máster (La Gran Escala) por la UPC y la suficiencia investigadora (tesis doctoral en curso). Ha sido arquitecta colaboradora Fund. Peggy Guggenheim en Venecia de 95-97, miembro de la comisión de cultura del COAA de 2003-06, miembro del comité cientifico Capitalidad Cultural Zaragoza 2016, profesora de Proyectos III de la Escuela de Arquitectura de la USJ de Zaragoza y actualmente es profesora de Urbanismo I. Obtienen el 1er premio concurso paseo marítimo en Torre Mileto, 1er premio concurso de ideas reforma C.O.A.A., 1er premio concurso bloque de viviendas en torre en Zaragoza, 1er premio concurso bloque de viviendas en el Canal Imperial Zaragoza, 3er premio concurso ideas internacional “Oficinas Expo 2008”, adjudicatarios de numerosos concursos de estudio sobre el Casco Histórico de Zaragoza.

Creadores del programa “estonoesunosolar”, iniciativa experimental de intervenciones temporales en vacíos urbanos para uso público, reconocida con 1er premio Saie Urban regeneration and development 2012, 1er premio Eurocities 2011 Participation, 1er premio Innovazione e Qualitá Urbana 2010, mención de investigación XI Bienal Española Arquitectura y Urbanismo, 2º premio SAIE Selection 10, 3er premio SMART Future Minds 2010, finalista premios FAD 2011, finalista City to City FAD awards 2012, finalista Future Cities awards 2012, ganadores convocatoria internacional “Architecture of Consequence” del NAI (ND) , obra seleccionada 6ª y 7ª Bienal Europea de Paisaje, mención XXII y XXVI premios de Arquitectura García Mercadal.

Entre sus últimas obras construidas se encuentra la escuela infantil del Casco Histórico de Zaragoza (en colaboración con S. Carroquino), que ha recibido el accésit premio Children in Scotland’s Making Space Awards 2010.

Han sido arquitectos invitados a: Congreso Eurocities Culture Forum 2009, Congreso Caceres Ciudades Creativas 2009, Congreso Ciudades Creativas 2010 (Kreanta), XIX Congreso Centro Iberoamericano Desarrollo estratégico Urbano en Mérida (Méjico), Reunión Agenda 21 para la Cultura en Belo Horizonte (Brasil), Xunta de Galicia, Ayto. de Sevilla, Ayto. de Vitoria, COAC, COAG, Master Arquitectura Medioambiental y Urbanismo Sostenible PAMUS de Univ. La Salle, Universidad Internacional de Andalucia, Universidad de País Vasco, Master Progettazione Interattiva Sostenibile e Multimedialità de Roma3, Master in Paesaggistica-Unifi/AIAPP/LUS Univ. di Firenze, Univ. Di Trento, Ayto. de Turín, Ayto. De Napoles, Milano Made Expo 12, SAIE 12 Bologna, Politecnico de Milán, Cité de l’ Architecture de París, DAZ de Berlín, Master Public Space Berlage Institute de Rótterdam entre otros.

follow me

Arquivado en: capturas, cine, espacio publico, Ignacio Grávalos - Patrizia di Monte

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,