“NETWORK”. A expresión do malestar no espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

En 1976 estreouse Network. Un mundo implacable de Sidney Lumet. A película resultou visionaria en varios aspectos. Por unha banda, avanzaba xa a voracidade dos medios para captar telespectadores máis aló de calquera consideración ética. Nela podemos ver a transición dos programas informativos cara a unha versión mediática dos sucesos e do espectáculo, observando a rendibilidade do delirio e a extravagancia.

No fragmento escollido, o veterano presentador Howard Beale, na que prevé que será a súa última aparición nos medios, realiza un discurso sobre a indignación contida dos cidadáns, esixindo visualizar o seu malestar para dese modo facelo tanxible. A mensaxe difundida en directo por varias televisións logra burlar a censura. Con todo, e alí é onde aparece a dimensión cínica da televisión, os produtores pronto ven que esa alteración das masas pode resultar comercialmente rendible, co que deixan espazo ao presentador para que continúe coas súas aparicións airadas.

network-un-mundo-implacable-1977
Network, un mundo implacable

Resulta interesante constatar o poder de sugestión do  medio televisivo que neste caso logra canalizar a ira do cidadán indignado nun acto colectivo expresado no espazo público. Un espazo público que se vai desprazando cada vez máis a un escenario virtual, o que Zygmunt Bauman denominaría como

Resulta interesante constatar el poder de sugestión del  medio televisivo que en este caso logra canalizar la ira del ciudadano indignado en un acto colectivo expresado en el espacio público. Un espacio público que se va desplazando cada vez más a un escenario virtual, lo que Zygmunt Bauman denominaría como

“a conversión da vida social nunha vida electrónica”.1

O presentador consegue recuperar o escenario urbano como medio de expresión, aínda que se intúe que se trata da crónica dunha morte avanzada. O acto de traspasar os límites do fogar (a apertura das xanelas) para dotar dunha dimensión pública á protesta resulta elocuente. A unión producida pola pantalla dá un salto cara á conciencia de grupo materializada nun escenario físico común. A rúa, en poucos momentos, pasa a ser entendida como un fluxo de berros e ecos. O poder dos media estaba xa presente na cidade, esperando a Facebook e Twitter, que estaban aínda por vir.

Network
Network

Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte. Arquitectos (estonoesunsolar)
Zaragoza-Venezia. decembro 2016.

Notas:

1 BAUMAN, Zygmunt. Vida de consumo. Fondo de Cultura Económica. Madrid, 2007.

Ignacio Grávalos – Patrizia di Monte

Ignacio Grávalos y Patrizia Di Monte fundan gravalosdimonte arquitectos en 1998, un estudio que trabaja en los diversos ámbitos de la arquitectura y del paisaje, participando en proyectos de actividad cultural, estudios de regeneración urbana, trabajos de arquitectura participativa y estudios experimentales sobre urbanismo de no conformidad. En la actualidad alternan la actividad profesional con la docente, así como la presencia en numerosos procesos de investigación en ámbito europeo.

Ignacio Grávalos es arquitecto por la ETSAB (Barcelona, 1994). Es profesor titular de Expresión Arquitectónica de la Escuela de Arquitectura de la Universidad San Jorge de Zaragoza.
Patrizia Di Monte es arquitecta por el IUAV (Venecia, 1995). En 1998 consiguió el título de máster (La Gran Escala) por la UPC y la suficiencia investigadora (tesis doctoral en curso). Ha sido arquitecta colaboradora Fund. Peggy Guggenheim en Venecia de 95-97, miembro de la comisión de cultura del COAA de 2003-06, miembro del comité cientifico Capitalidad Cultural Zaragoza 2016, profesora de Proyectos III de la Escuela de Arquitectura de la USJ de Zaragoza y actualmente es profesora de Urbanismo I. Obtienen el 1er premio concurso paseo marítimo en Torre Mileto, 1er premio concurso de ideas reforma C.O.A.A., 1er premio concurso bloque de viviendas en torre en Zaragoza, 1er premio concurso bloque de viviendas en el Canal Imperial Zaragoza, 3er premio concurso ideas internacional “Oficinas Expo 2008”, adjudicatarios de numerosos concursos de estudio sobre el Casco Histórico de Zaragoza.

Creadores del programa “estonoesunosolar”, iniciativa experimental de intervenciones temporales en vacíos urbanos para uso público, reconocida con 1er premio Saie Urban regeneration and development 2012, 1er premio Eurocities 2011 Participation, 1er premio Innovazione e Qualitá Urbana 2010, mención de investigación XI Bienal Española Arquitectura y Urbanismo, 2º premio SAIE Selection 10, 3er premio SMART Future Minds 2010, finalista premios FAD 2011, finalista City to City FAD awards 2012, finalista Future Cities awards 2012, ganadores convocatoria internacional “Architecture of Consequence” del NAI (ND) , obra seleccionada 6ª y 7ª Bienal Europea de Paisaje, mención XXII y XXVI premios de Arquitectura García Mercadal.

Entre sus últimas obras construidas se encuentra la escuela infantil del Casco Histórico de Zaragoza (en colaboración con S. Carroquino), que ha recibido el accésit premio Children in Scotland’s Making Space Awards 2010.

Han sido arquitectos invitados a: Congreso Eurocities Culture Forum 2009, Congreso Caceres Ciudades Creativas 2009, Congreso Ciudades Creativas 2010 (Kreanta), XIX Congreso Centro Iberoamericano Desarrollo estratégico Urbano en Mérida (Méjico), Reunión Agenda 21 para la Cultura en Belo Horizonte (Brasil), Xunta de Galicia, Ayto. de Sevilla, Ayto. de Vitoria, COAC, COAG, Master Arquitectura Medioambiental y Urbanismo Sostenible PAMUS de Univ. La Salle, Universidad Internacional de Andalucia, Universidad de País Vasco, Master Progettazione Interattiva Sostenibile e Multimedialità de Roma3, Master in Paesaggistica-Unifi/AIAPP/LUS Univ. di Firenze, Univ. Di Trento, Ayto. de Turín, Ayto. De Napoles, Milano Made Expo 12, SAIE 12 Bologna, Politecnico de Milán, Cité de l’ Architecture de París, DAZ de Berlín, Master Public Space Berlage Institute de Rótterdam entre otros.

follow me

Arquivado en: capturas, cine, Ignacio Grávalos - Patrizia di Monte

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,