Os ministerios de 1984 | Jorge Gorostiza

5 (100%) 1 vote

Composición con la panorámica de derecha a izquierda del inicio de la película para televisión 1984 (Rudolph Carter, 1954) 
Composición coa panorámica de dereita a esquerda do inicio da película para televisión 1984 ( Rudolph Carter, 1954)

Estudando as cidades e edificacións acoirazadas contra os bombardeos aéreos, lembrei o deseño con forma de ojiva que fixo Terence Verity, o escenógrafo da película 1984 (Michael Anderson, 1956), para os ministerios londinienses, que George Orwell describe na súa novela:

“O Ministerio da Verdade: era diferente, ata un extremo asombroso, de calquera outro obxecto que se presentase á vista. Era unha enorme estrutura piramidal de cemento armado branco e relucente, que se elevaba, terraza tras terraza, a uns trescentos metros no aire. Desde onde Winston achábase, podían lerse, adheridas sobre a súa branca fachada en letras de elegante forma, as tres consignas do Partido:

A guerra é a paz.

A liberdade é a escravitude.

A ignorancia é a forza.

Dicíase que o Ministerio da Verdade tiña tres mil habitacións sobre o nivel do chan e as correspondentes ramificacións no subsolo.” 

La Torre Eiffel tiña en 1889 unha altura total de trescentos metros, sen o hasta da bandeira que ondeaba no seu parte superior; a reprodución máis fiel deste edificio nas pantallas non pertence a unha película, senón a unha obra realizada para a televisión, dirixida por Rudolph Carter en 1954, que mesmo ten as inscricións sobre a fachada.

https://youtu.be/3ZCNBsso4TY

Continuando coa descrición de Orwell:

“En Londres só había outros tres edificios do mesmo aspecto e tamaño. Estes esmagaban de tal maneira a arquitectura dos arredores que desde o teito das Casas da Vitoria podíanse distinguir, á vez, os catro edificios. Neles estaban instalados os catro Ministerios entre os cales se dividía todo o sistema gobernamental. O Ministerio da Verdade, que se dedicaba ás noticias, aos espectáculos, a educación e as belas artes. O Ministerio da Paz, para os asuntos de guerra. O Ministerio do Amor, encargado de manter a lei e a orde. E o Ministerio da Abundancia, ao que correspondían os asuntos económicos. Os seus nomes, en neolengua: Miniver, Minipax, Minimor e Minindantia.” 

É curioso que na película mencionada ao principio aparezan nunha vista aérea da cidade seis ministerios no canto de catro. Noutra versión, quizais a máis interesante, da novela de Orwell, a dirixida por Michael Radford en 1984, para representar aos ministerios elixiuse un único edificio e ademais real, a Senate House da Universidade de Londres, do arquitecto Charles Holden (1932 – 1937), que durante a Segunda Guerra Mundial foi a sede do Ministerio de Información, en cuxo Departamento de Censura, traballou a muller de Orwell; Allan Cameron, o escenógrafo desta última película, fixo unha formulación interesante, xa que creou un Londres do futuro tal e como se imaxinou en 1948, cando Orwell terminou de escribir a súa novela e non como era en realidade o ano 1984 cando se rodou a película.

El ministerio en 1984 (Michael Radford, 1984)
O ministerio en 1984 (Michael Radford, 1984)

Jorge Gorostiza, Doutor arquitecto.
Santa Cruz de Tenerife, marzo 2018
Autor do blogue Arquitectura+Cine+Ciudad

Arquivado en: arte, capturas, cine, Jorge Gorostiza

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,