Jorge Garcelán Docio – Enrique Reig Navarro · NILGO | viaxe á esencia

5 (100%) 1 vote

Entrevista a Jorge Garcelán Docio - Enrique Reig Navarro · NILGO viaje a la esencia o0
Fotografía: NILGO

Aproveitando este período estival hoxe achegarémonos a NILGO, un proxecto xurdido dun exercicio académico na Escola Técnica Superior de Arquitectura da UPV e que pon o valor o patrimonio paisaxístico dos distintos pobos rurais do interior de España. A crecente e paulatino despoboamento que sofren os pobos, unido á súa paixón por viaxar, motivou aos dous novos arquitectos, Enrique Reig Navarro e Jorge Garcelán Docio, a desenvolver esta iniciativa que busca rexenerar a actividade económica destes pobos.

“Non hai nada mellor que viaxar para sentirche libre e crecer como persoa”.

Esta iniciativa sitúa o ceo nocturno dos distintos pobos como valor turístico, e busca rexenerar a súa actividade económica mediante a propia experiencia nocturna e diúrna que poden ofrecer o distintos emprazamento concertados.

O respecto polo patrimonio cultural e paisaxístico motivoulles para buscar unhas das opcións máis respectuosas co habitar, o glamping, un crecente fenómeno global que consiste en gozar da natureza e a liberdade que proporciona a acampada, coas comodidades e os atractivos dos aloxamentos máis sofisticados.

Tanto Enrique como Jorge, son amante da natureza e da arquitectura efémera, unido ao seu carácter emprendedor e reflexivo decidiron embarcarse nesta aventura que a recado fará gozar aos seus usuarios.

Sen máis preámbulos deixámoslles coa entrevista que puidemos realizarlles hai poucos días.

Fotografía: NILGO
Fotografía: NILGO

Como se definirían Jorge Garcelán Docio e Enrique Reig Navarro?

Somos uns tolos amantes da natureza e as estrelas. Creativos e autodidactas con ganas de aprender e conseguir novos retos.

Como, cando e por que xorde NILGO?

NILGO xorde na Escola de Arquitectura da UPV, por mor dun traballo de clase na materia Teoría da Arquitectura, impartida polo profesor Javier Poyatos, onde tiñamos que resolver un problema que detectásemos en España a través da arquitectura. O gran problema foi o despoboamento rural, que actualmente é un dos maiores problemas cos que o país se enfronta. Iso ligado á contaminación lumínica que sofren as grandes cidades como Valencia, ocorréusenos o seguinte:

“Por que non crear uns aloxamentos nómades para poder durmir no medio da natureza e poder observar as estrelas en pobos con risco de despoboamento?”.

Esa mesma idea, exposta cun modelo de negocio, presentámolo a un concurso de emprendemento, “A destilería de Ron Ritual”, onde fomos seleccionados entre os 10 mellores de España para formarnos cos mellores expertos e empezar este soño cara á realidade.

Atopástesvos con moitas dificultades? Cales foron as máis problemáticas?

Atopámonos con moitas trabas, concretamente nos aspectos legais. Actualmente, a lexislación española non está adaptada para acoller proxectos innovadores que se desenvolvan no medio da natureza dadas as obsoletas leis que regulan este ámbito. Ademais existen moitas incongruencias nas mesmas, que fai mesmo máis difícil o poder adaptarse a ela dunha maneira diferente para crear un modelo de negocio viable e escalable.

De feito, o modelo que expomos non está recolleito como tal na lexislación polo que tivemos que adaptarnos a varios epígrafes distintos para cumprir coas esixencias requiridas.

Como detectastes a necesidade deste servizo?

Por unha banda, as nosas familias proveñen de pobos moi pequeniños do interior de España, polo que sufrimos o despoboamento de primeira man. Ademais, démonos conta de que actualmente, as persoas están moi afastadas da natureza, e os únicos sitios onde podes durmir nun ambiente “natural” son os cámpings. Con todo, estes están masificados, van diversos tipos de clientes (familias, parellas, nenos…) e teñen o inconveniente das poucas comodidades nas tendas de campaña que ademais, non che veñen instaladas.

Por tanto, crear un espazo onde durmir no medio da natureza só coa túa parella, nunha jaima espazosa con cama e os servizos dun hotel, apartado do resto de jaimas, onde facer turismo local por pobos preciosos e á noitiña, ver a inmensidade das estrelas que é un valor inmaterial do que non todos poden gozar, é o noso valor diferencial.

Fotografía: NILGO
Fotografía: NILGO

Como é o día a día en NILGO?

Nós seguimos dúas pautas. A primeira é unha verdade universal do modelo de calidade total de Mercadona::

“o tempo é limitado”

e a segunda vén do arquitecto Mies van der Rohe:

“Menos é máis”.

Polo que a nosa prioridade é cumprir os obxectivos no menor tempo posible coa maior eficacia.

O primeiro que utilizamos son 6 unidades de traballo:

· Corpo teórico (Modelo de Negocio)

· Empresa (Xestión interna)

· Produto

· Márketing

· Financiamento

· Aspectos legais

Para iso escribimos todas as tarefas semanais e todas as mañás poñémolas en común e empezamos polas máis urxentes e importantes de cada unidade. Ao final do día vemos que se logrou e que non, para volver reaxustar as tarefas e os prazos.

Finalmente, ao acabar a semana volvemos reunir para analizar e mellorar o proceso.

Como é o proceso de deseño, desenvolvemento e comercialización en NILGO?

É alucinante e inquietante á vez. Nós deseñamos o espazo onde se aloxarán os nosos hóspedes ao mínimo detalle.

Cremos que nos pequenos detalles é onde se marca a diferenza para crear unha experiencia inesquecible ao hóspede.

Delegastes funcións e centrástesvos en partes concretas dentro de NILGO?

Si. Conforme vas crecendo en responsabilidade has de ir delegando nas partes máis específicas a persoas que dominan da materia. No noso caso, a pesar de que nos encanta, confiamos o márketing en varias persoas que levan a cabo o contido, as publicacións e a análise posterior.

Con todo, seguimos achegando ideas creativas ao equipo de traballo para non perder a esencia.

Cal foi (ou será) o momento crítico unha vez comezado NILGO?

Foi un 6 de Novembro do 2017 cando, tras unha reunión de seguimento cos nosos directores de proxectos de Lanzadeira, a Mariña de Empresas de Juan Roig, tivemos a sensación de que non iamos entrar no programa.

Decidimos crear un MVP básico, unha páxina web e realizar un vídeo explicativo en soamente 2 días, para poder demostrar que queriamos estar dentro do gran prestixioso ecosistema emprendedor que se respira dentro das instalacións e poder facer noso soño realidade.

A día de hoxe estamos moi orgullosos de pasar por moitas fochancas, que che fan máis forte para afrontar novos retos.

Fotografía: NILGO
Fotografía: NILGO

Cales son as vosas referencias?

Aloxamentos e modelos de negocio: Kakslauttanen Artic Resort, Null Stern Hotel, Dream sea surf camp, Mil Estrelles, Hotel Aire de Bardenas.

Como funciona o servizo de NILGO? A que segmento de clientes vos  dirixides?

Dirixímonos soamente a parellas que teñan ganas de vivir unha experiencia diferente rodeados de natureza e de desconectar da tensión do día a día.

O servizo cara ao cliente empeza desde o día que servan ata un mes despois de que se aloxan nas nosas jaimas. A experiencia de usuario é o que nos diferencia do resto e o que cremos que é o máis importante para que o cliente se vaia namorado de NILGO.

Como e para que utilizades as “novas tecnoloxías”? A “rede” facilitou o voso labor?

Fundamentalmente, utilizámolas para organización interna (taboleiros de tarefas e ferramentas de CRM) e márketing externo (aplicacións para a análise e plataformas de procura e contido). Cremos que o desenvolvemento tecnolóxico atópase nuns niveis moi avanzados e non aproveitalos sería contraproducente xa que sabendo como e para que utilizala, afórrase moitísimo tempo e avánzase moitísimo máis rápido, téndoo maioritariamente controlado.

Fotografía: NILGO
Fotografía: NILGO

Compaxinas ou complementas esta actividade con outros labores ou noutros campos?

Non. Un das aprendizaxes que tivemos sendo estudantes de arquitectura mentres desenvolviamos o proxecto foi

“se algo queres facer, centra todo o teu tempo e os teus esforzos niso e en nada máis”.

A arquitectura, ten abertos moitas frontes de batalla ( LSP, Bolonia, paro, precariedade laboral, COAs, ETSAs, emigración, comunicación, etc), non serán demasiados para a polarización existente dentro da mesma?

Demasiados. A arquitectura está a sufrir unha das etapas máis complicadas desde hai décadas en multitude das súas frontes. Nós cremos que esta situación fará que sexamos máis pluridisciplinares e formados non só no ámbito laboral senón no persoal, debido ao noso crecemento forzado ante as adversidades.

Seguro que será positivo a pesar de que agora non o creamos.

Como vedes o futuro da arquitectura? E o da profesión?

Incerto. Actualmente abríronse moitas frontes como antes comentabamos e iso fai que a arquitectura propiamente dita cobrase diversas connotacións no ámbito laboral.

A profesión está a facerse máis multidisciplinar debido á formación que temos e sobre todo ás aptitudes que gañamos ao longo dos anos, que basicamente, é o que nos fai diferentes.

Que melloras creedes que son fundamentais e que deberían ser postas en marcha de forma inmediata?

Primeiro, a igualdade salarial entre arquitectos e arquitectas. Segundo, a obrigatoriedade cumprir con obxectivos de sustentabilidade e por último, ofertas de seguros adaptadas aos proxectos.

Fotografía: NILGO
Fotografía: NILGO

Como “emprendedores” que opinades dos arquitectos que “abren e/ou recuperan” novos campos e/ou enfoques da profesión?

Encántanos. Coñecer arquitectos que se han reinventado e buscaron diferentes alternativas ao estándar, cremos que ten máis mérito.

Por sorte, aprendemos disciplinas moi diversas dentro da arquitectura e logramos potenciar as nosas aptitudes ao longo da carreira e o ámbito laboral.

É por iso que estamos ben considerados fóra da nosa profesión e iso, é un punto a favor que temos que utilizar ao noso favor.

Porque non só valemos para “deseñar e construír casiñas”.

Estades contentos coa traxectoria realizada ata agora? Que proxectos de futuro espéranvos?

Non podemos estar máis contentos. A ambos nos apaixona a arquitectura, e a cada un unha disciplina diferente dentro da mesma. Pero o que compartimos é a motivación por facer o que nos fai feliz utilizando as nosas calidades. Así que crear unha empresa tras un proxecto de clase para nós é un logro que nunca imaxinabamos.

Por iso mesmo o futuro é incerto pero excitante. Vivimos a incerteza día a día na nosa startup, con picos de adrenalina e outros no que crees que todo se vai ao traste. Pero ese sentimento faise excitante, tan excitante como é a vida. E por iso damos a benvida ao futuro tal e como se presente.

Para acabar, que lles aconsellariades aos actuais estudantes e futuros profesionais de arquitectura?

Primeira lección: se queres emprender non estudes, emprende. Ou acaba a carreira e despois emprende. As dúas cousas á vez, non.

Segunda lección: non hai maior arma ante as adversidades que a confianza en tí mesmo. Moitas veces cremos que non temos nin idea, e pode ser. Pero se tes confianza en tí mesmo e coñécesche ben, podes facer o que che propoñas, aínda que non teñas nin idea, porque como ben dixo un sabio “ninguén nace sabendo”.

Terceira lección: fai o que verdadeiramente amas. Non importa se empezas traballando nun sitio que non che gusta ou facendo algo para o que non estás motivado. Servirache para ir aprendendo o que non queres. O importante é ter claro unha paixón e un obxectivo para dedicarlle todos os esforzos naquilo que fagas dirixido a cumprir esa meta.

Fotografía: Greg Rakozy
Fotografía: Greg Rakozy

Jorge Garcelán Docio – Enrique Reig Navarro · NILGO | viaxe á esencia
Agosto 2018

Entrevista realizada por Ana Barreiro Branco e Alberto Alonso Oro. Agradecer a Jorge e Enrique o seu tempo e predisposición con este pequeno espazo. Tamén queriamos agradecer a María Martínez Moreno de MatMap, presentarnos NILGO.

Arquivado en: Alberto Alonso Oro, Ana Barreiro Blanco, baliza

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,