John Sayles. Arquitectos e cineastas | Jorge Gorostiza

Guadalajara, Jalisco, 10 de marzo de 2008. John Sayles en la rueda de prensa de la película Honeydripper.
Guadalaxara, Jalisco, 10 de marzo de 2008. John Sayles na rolda de prensa da película Honeydripper | Autor: Festival Internacional de Cine en Guadalajara

Nun serie de entradas que denominei Arquitectos y Cineastas, que comecei en 2011, fun recollendo opinións sobre arquitectura de diversos directores como Woody Allen, Ingmar Bergman, Valerian Borowczyk, René Clair, Luigi Comencini, Dziga Vertov, José Luis García Sánchez, John Ford, Amos Gitai, Peter Greenaway, Abbas Kiarostami e Raúl Ruiz; a actriz Viola Dana; así como o ensaísta Sigfried Giedion.

Agora atopei unha entrevista con John Sayles feita no American Film Institute, na que fala sobre os arquitectos, pero relacionados coa escritura do guión, é curioso que no último post que publiquei nesta mesma serie, o dedicado a García Sánchez, este fala da relación entre o xenial Rafael Azcona, os seus guións e a arquitectura.

Sayles declaraba:

«Cando estás a escribir para outras persoas es basicamente o carpinteiro. Non es o arquitecto. Eles cóntanche a casa que queren e ti dis: “Está ben, pero se sinala nesa dirección non van ter iluminación natural ata despois das dúas”, e din: “Iso está ben”. Iso é o que fas por eles. Non podo conseguir involucrarme emocionalmente cando estou a escribir para outras persoas. Estou a axudar a conseguir o seu “luz verde” e a contar a súa historia. Pero estás a utilizar os mesmos músculos que usas cando escribes o teu propio material».

Parece coma se Sayles considerase ao carpinteiro menos importante que ao arquitecto e por tanto, ao guionista nas mesmas condicións respecto ao director, pero a verdade é que evidentemente hai carpinteiros magníficos e arquitectos pésimos, o mesmo que sucede cos guionistas e os directores cinematográficos.

Jorge Gorostiza, arquitecto.
Autor do blogue Arquitectura+Cine+Ciudad
Santa Cruz de Tenerife, decembro 2015

Jorge Gorostiza

Doctor arquitecto, proyecta y construye edificios y desarrolla trabajos de urbanismo. Desde 1990, publica numerosos artículos sobre cine y arquitectura en medios de su localidad, revistas como Nosferatu, Nickleodeon, Academia, Lateral, Cahiers du Cinema… y en varios volúmenes colectivos. Entre el 2000 y el 2005 dirige la Filmoteca Canaria. Imparte conferencias sobre arquitectura y cine en instituciones como el CAAM en Gran Canaria, la UIMP, el CENDEAC en Murcia, INCUNA en Gijón, Fundación Telefónica, la ETS de Arquitectura y el CCCB de Barcelona, las ETS de Arquitectura de La Coruña, Sevilla, Valencia y SEU madrileña, La Ciudad de la Luz en Alicante, la UNED en Pamplona, en varios colegios de arquitectos, así como en las universidades del País Vasco, Gerona, Valladolid, Málaga, Granada, SEK en Segovia y CEES de Madrid. Jurado en varios festivales cinematográficos, como los de Alcalá de Henares (2001), San Sebastián (2002), Sitges (2003), Las Palmas (2005) y Documentamadrid (2005), y comisario de las exposiciones Constructores de quimeras. (Centro Conde Duque, Madrid, 1999) y La arquitectura de los sueños (Capilla del Oidor, Alcalá de Henares, 2001).

He publicado bastantes libros y muchos artículos, he impartido conferencias, he sido comisario de exposiciones y jurado en muchísmos festivales. Si quieren saber más no duden en consultar mi blog ARQUITECTURA + CINE + CIUDAD.

follow me

Arquivado en: arquitectos, arte, capturas, cine, Jorge Gorostiza

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,