Joaquín Vaquero Palacios. A beleza do descomunal. Asturias, 1954-1980


Joaquín Vaquero Palacios, integración artística en la Central hidroeléctrica de Salime (Asturias), 1954-1980. © Joaquín Vaquero Palacios, VEGAP, Madrid, 2018 © Fotografía: Luis Asín
Joaquín Vaquero Palacios, integración artística na Central hidroeléctrica de Miranda (Asturias), 1956-1962. © Joaquín Vaquero Palacios, VEGAP, Madrid, 2018 © Fotografía: Luis Asín

Esta exposición, que pode verse no Museo ICO do 15 de febreiro ao 6 de maio de 2018, mostra o concepto de obra total desenvolvido por Vaqueiro Palacios ao redor das cinco centrais hidroeléctricas realizadas en Asturias.

A exposición céntrase no traballo que, froito de 30 anos de colaboración con Hidroeléctrica do Cantábrico, materializou en cinco centrais eléctricas asturianas concibidas como obras de arte total.

Joaquín Vaquero Palacios, integración artística en la Central hidroeléctrica de Salime (Asturias), 1954-1980. © Joaquín Vaquero Palacios, VEGAP, Madrid, 2018 © Fotografía: Luis Asín
Joaquín Vaquero Palacios, integración artística na Central hidroeléctrica de Salime (Asturias), 1954-1980. © Joaquín Vaquero Palacios, VEGAP, Madrid, 2018 © Fotografía: Luis Asín

Joaquín Vaquero Palacios (Oviedo, 1900-Madrid, 1998), arquitecto, pintor e escultor, foi un creador total que abordou o proceso creativo de modo global.

Prolífico en todas as disciplinas, esta exposición céntrase no traballo que, froito de trinta anos de colaboración con Hidroeléctrica do Cantábrico, materializou en cinco centrais eléctricas asturianas concibidas como obras de arte total: Salime (1945-1955) –un dos mellores exemplos de arquitectura industrial española adscrita ao Movemento Moderno–, Miranda (1956-62), Proaza (1964-68), Aboño (1969-1980) e Tanes (1980).

Murais, esculturas, mobiliario, deseño industrial –en solitario ou coa colaboración do seu fillo, Joaquín Vaquero Turcios– e, nalgúns casos, incluso a arquitectura, converten a Vaqueiro Palacios nun home renacentista que foi capaz de transformar as enormes estruturas destas centrais eléctricas en auténticas catedrais industriais do século XX.

Joaquín Vaquero Palacios, integración artística en la Central hidroeléctrica de Miranda (Asturias), 1956-1962. © Joaquín Vaquero Palacios, VEGAP, Madrid, 2018 © Fotografía: Luis Asín
Joaquín Vaquero Palacios, integración artística na Central hidroeléctrica de Proaza (Asturias), 1964-1968. © Joaquín Vaquero Palacios, VEGAP, Madrid, 2018 © Fotografía: Luis Asín

HORARIOS E DÍAS DE VISITA
De martes a sábado: 11.00 – 20.00 h.
Domingo e festivos: 10.00 – 14.00 h.

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