Construindo UToPíAs: de De Stijl a New Bauhaus

As utopías non só carecen de lugar senón de imaxes concretas. A pesar do esforzo realizado por Hans Holbein no século XVI para ofrecer unha imaxe da illa ideada por Tomás Mouro, non foi posible xerar unha iconografía específicamente utópica. Isto débese, talvez, a que a utopía é unha idea abstracta baseada na orde social e a ecuanimidad da xustiza. Estes conceptos, máis que reclamar imaxes que mostren a felicidade dos cidadáns utópicos ou a magnificencia dos logros da súa sociedade, exprésanse por medio de elementos abstractos, como a tersa rectitud da liña, a orde da retícula ou a regularidad na sucesión de intervalos, é dicir, encárnase nas sobrias leis da geometría. Cando, tralos horrores da Primeira Gran Guerra, moitos artistas e intelectuais europeos refuxiáronse nuevamente na idea de utópica, reclamaron a formación dun home novo e desenvolveron unha arte abstracto de raíz geométrica que hoxe recoñecemos baixo o término constructivismo, entendido este de forma laxa.

Zwei Gelbe Flecken (1947), de Kurt Schwitters

[…]

Javier Maderuelo

+ artigo publicado en el país

Construindo UToPíAs: de De Stijl a New Bauhaus

Galería Guillermo de Osma

Claudio Coello, 4. Madrid. España

Ata el 17 de febreiro de 2012

veredes
veredes Administrator

Búsqueda para satisfacer el conocimiento de la actividad arquitectónica y tangentes que se generan. La idea es crear un espacio para divulgar los diversos proyectos en busca de nueva inspiración y de intercambio.

follow me

Arquivado en: evento, exposiciones

Tags: , , , , , , , , ,