¿Conocen ustedes la obra de Louis Kahn? | Óscar Tenreiro Degwitz

¿Coñecen vostedes a obra de Louis Kahn? | Óscar Tenreiro Degwitz

5 (100%) 1 vote

Sei que os feitos irán desvelando a inmensa mentira que vivimos aquí. E sen deixar de estar alerta insisto en ir máis aló dela. Tomo pois de novo, o tema da miña visita á Bauhaus Universität en Weimar, Alemania, recordando o que xa comentei achega do meu desexo de explicar de que modo as circunstancias da nosa práctica determínannos.

As distancias con Europa e específicamente con Alemania son desde logo enormes, e xunto co efecto do marketing globalizado da arquitectura, establecen un filtro para a comprensión dos puntos de vista que nos son propios. A crise mundial puxo en revisión os dislates da arquitectura do espectáculo, pero de todos os xeitos hai importantes distancias entre eles e nós. Por máis que a orientación docente do profesor responsable do curso que me escoitou, Karl Heinz Schmitz (www.schmitz-architekt.de) baséase nunha moderación rigorosa, segue tendo a última palabra o mundo mediático sempre adicto ao noticioso máis aló de calquera prédica persoal que puidésemos chamar compensatoria.

Memorial Roosevelt | oscartenreiro.com

Doutra banda, a moderación (contención, austeridad, sobriedade) pode significar cousas distintas segundo quen manexe esas palabras. Nestes tempos pouco asociada á sencillez. Ou si estivéseo, sería unha sencillez que nada tivese de simple, aguantada por intelectuais resortes, como di a través dun dos seus personaxes (Doktor Faustus) Thomas Mann. Ser sinxelo alá non é o mesmo que selo aquí. A distancia cultural-económica-política marca o noso modo de entender a palabra ou aplicala ao que facemos. E o único xeito de facer máis precisa a prédica é dentro da mesma disciplina, non no que dicimos sobre ela. Temos que mostrar unha determinada arquitectura e dicir: isto é o que afirmo.

[…]

óscar tenreiro

+ artigo publicado entre lo cierto y verdadero

Óscar Tenreiro Degwitz
Es un arquitecto venezolano, nacido en 1939, Premio Nacional de Arquitectura de su país en 2002-2003, profesor de Diseño Arquitectónico por más de treinta años en la Universidad Central de Venezuela, quien paralelamente con su ejercicio ha mantenido ya por años presencia en la prensa de su país en un esfuerzo de comunicación hacia la gente en general de los puntos de vista del arquitecto acerca de los más diversos temas, entre los cuales figuran los agudos problemas políticos de una sociedad como la venezolana. Tenreiro practica así lo que el llama el “pensamiento desde y hacia la arquitectura”, insistiendo en que lo hace como arquitecto en ejercicio, para escapar de los estereotipos y cautelas propios de la “crítica arquitectónica”. Respecto a la cual no oculta su desconfianza, que explica recurriendo al aforismo de Nietzsche sobre el crítico de arte “que ve el arte desde cerca sin llegar a tocarlo nunca”.

Arquivado en: artigos, Óscar Tenreiro Degwitz

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,