¿Coñecen vostedes a obra de Louis Kahn? | Óscar Tenreiro Degwitz

5 (100%) 1 vote

Sei que os feitos irán desvelando a inmensa mentira que vivimos aquí. E sen deixar de estar alerta insisto en ir máis aló dela. Tomo pois de novo, o tema da miña visita á Bauhaus Universität en Weimar, Alemania, recordando o que xa comentei achega do meu desexo de explicar de que modo as circunstancias da nosa práctica determínannos.

As distancias con Europa e específicamente con Alemania son desde logo enormes, e xunto co efecto do marketing globalizado da arquitectura, establecen un filtro para a comprensión dos puntos de vista que nos son propios. A crise mundial puxo en revisión os dislates da arquitectura do espectáculo, pero de todos os xeitos hai importantes distancias entre eles e nós. Por máis que a orientación docente do profesor responsable do curso que me escoitou, Karl Heinz Schmitz (www.schmitz-architekt.de) baséase nunha moderación rigorosa, segue tendo a última palabra o mundo mediático sempre adicto ao noticioso máis aló de calquera prédica persoal que puidésemos chamar compensatoria.

Memorial Roosevelt | oscartenreiro.com

Doutra banda, a moderación (contención, austeridad, sobriedade) pode significar cousas distintas segundo quen manexe esas palabras. Nestes tempos pouco asociada á sencillez. Ou si estivéseo, sería unha sencillez que nada tivese de simple, aguantada por intelectuais resortes, como di a través dun dos seus personaxes (Doktor Faustus) Thomas Mann. Ser sinxelo alá non é o mesmo que selo aquí. A distancia cultural-económica-política marca o noso modo de entender a palabra ou aplicala ao que facemos. E o único xeito de facer máis precisa a prédica é dentro da mesma disciplina, non no que dicimos sobre ela. Temos que mostrar unha determinada arquitectura e dicir: isto é o que afirmo.

[…]

óscar tenreiro

+ artigo publicado entre lo cierto y verdadero

Arquivado en: artigos, Óscar Tenreiro Degwitz

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,