Cinemascope e teatro | Jorge Gorostiza

O Festspielhaus de Salzburgo en 1960

Acabo de ler un texto escrito por Gerard Mortier, titulado «Escenografía e ópera: historia dunha emoción», no que menciona unha nova e interesante relación entre arquitectura e cine, cando escribe sobre o Festspielhaus, de Salsburgo que, segundo el,

«correspóndese coa estética do cinemascope. Foi construído en 1958 precisamente cando comeza o cinemascope no cine. Pero o cinemascope non funciona no teatro. Cando se está nas primeiras filas do Festspielhaus hai que mover a cabeza dun lado a outro, como nun partido de tenis, pero no teatro ha de ser posible ver o escenario na súa totalidade».

Aínda que Mortier se equivoca en canto ao ano de comezo do CinemaScopeA túnica sagrada, primeira película nese sistema estreouse en 1952-, se é verdade que a finais dos anos cincuenta estaba en pleno auxe, polo que a comparación é moi oportuna. A televisión, contra a que apareceron as grandes pantallas nos cines, influíu na arquitectura dun teatro mundialmente recoñecido e ademais esta influencia foi negativa dende o punto de vista do espectáculo teatral.

Nese mesmo texto Mortier fala sobre unha árbore de Amarcord, o apartamento de Amor e ademais critica negativamente o edificio do Palacio de las Artes Reina Sofía en Valencia de Santiago Calatrava (supoño que non coñecía o auditorio de Tenerife), pero isto quizais o comente noutra ocasión.

O que non quero pasar por alto é recomendar o libro onde se publicou, titúlase: In audatia veritas: Reflexións sobre a ópera, a arte e a política, está publicado por Confluencias, e aínda que non o rematei aínda, xa puiden gozar dun grande artigo sobre a unidade europea.

Jorge Gorostiza, arquitecto.

Autor do blogue Arquitectura+Cine+Ciudad

Santa Cruz de Tenerife, abril 2015

Jorge Gorostiza

Doctor arquitecto, proyecta y construye edificios y desarrolla trabajos de urbanismo. Desde 1990, publica numerosos artículos sobre cine y arquitectura en medios de su localidad, revistas como Nosferatu, Nickleodeon, Academia, Lateral, Cahiers du Cinema… y en varios volúmenes colectivos. Entre el 2000 y el 2005 dirige la Filmoteca Canaria. Imparte conferencias sobre arquitectura y cine en instituciones como el CAAM en Gran Canaria, la UIMP, el CENDEAC en Murcia, INCUNA en Gijón, Fundación Telefónica, la ETS de Arquitectura y el CCCB de Barcelona, las ETS de Arquitectura de La Coruña, Sevilla, Valencia y SEU madrileña, La Ciudad de la Luz en Alicante, la UNED en Pamplona, en varios colegios de arquitectos, así como en las universidades del País Vasco, Gerona, Valladolid, Málaga, Granada, SEK en Segovia y CEES de Madrid. Jurado en varios festivales cinematográficos, como los de Alcalá de Henares (2001), San Sebastián (2002), Sitges (2003), Las Palmas (2005) y Documentamadrid (2005), y comisario de las exposiciones Constructores de quimeras. (Centro Conde Duque, Madrid, 1999) y La arquitectura de los sueños (Capilla del Oidor, Alcalá de Henares, 2001).

He publicado bastantes libros y muchos artículos, he impartido conferencias, he sido comisario de exposiciones y jurado en muchísmos festivales. Si quieren saber más no duden en consultar mi blog ARQUITECTURA + CINE + CIUDAD.

follow me

Arquivado en: capturas, cine, Jorge Gorostiza

Tags: , , , , , , , , , , ,