cine

Botas Ghirlanda → Malaparte → Godard → Cavani | Jorge Gorostiza
04-10-2019 Sen comentarios

Botas Ghirlanda → Malaparte → Godard → Cavani | Jorge Gorostiza

Hai pouco, navegando pola rede, atopei o cadro Golfo de Capri, que pintou Juan Manuel Botas Ghirlanda na primeira década do século pasado e cuxa reprodución adxunto sobre este texto. É curioso que os cadros e case todo, véxase agora máis nas pantallas que na realidade, aínda que a impresión non sexa a mesma. Ao atopalo na internet, lembrei a […]

O outro Caligari | Jorge Gorostiza
26-07-2019 Sen comentarios

O outro Caligari | Jorge Gorostiza

Escribindo sobre O gabinete do Doutor Caligari, descubrín The Cabinet of Caligari, unha película estadounidense en CinemaScope, pero en branco e negro, producida e dirixida por Roger Kay en 1962, cun guión de obert Bloch, que escribira a novela en que se baseou Psicose. O seu argumento é convencional, pícase un pneumático do coche da protagonista que viaxa soa, mentres circula […]

Interiores que actúan | Jorge Gorostiza
28-06-2019 Sen comentarios

Interiores que actúan | Jorge Gorostiza

Fai nos meses, preparando unha conferencia que ía dar na Escola de Arquitectura de Valladolid, convidado polo GIRAC, estaba a buscar máis datos de Albert Bela Viragh, un escenógrafo sobre o que xa escribira, e atopei un anuncio da película Empty Ams dirixida por Frank Reicher,publicado en varias revistas cinematográficas estadounidenses en febreiro de 1920. Neste anuncio, aparece unha fotografía […]

Esquizo. Ricardo Bofill, Paolo Portoghesi y José Luis Guarner | Jorge Gorostiza
07-06-2019 Sen comentarios

Esquizo. Ricardo Bofill, Paolo Portoghesi y José Luis Guarner | Jorge Gorostiza

Suele suceder que buscando algo en un periódico o una revista, se encuentre otra cosa, a veces más interesante, que la buscada originalmente. Esto me ha sucedido recientemente en la Hemeroteca de La Vanguardia, donde encontré un artículo que enlaza a dos arquitectos con una película y un crítico de cine. Los arquitectos son Paolo Portoghesi y Ricardo Bofill, la película Esquizo, obra del Taller de Arquitectura […]

Cinema e patrimonio arquitectónico | Jorge Gorostiza
17-05-2019 Sen comentarios

Cinema e patrimonio arquitectónico | Jorge Gorostiza

Será moi difícil esquecer a primeira vez que vin O acoirazado Potemkin, a película dirixida por Serguéi M. Eisenstein en 1925, foi a finais dos anos setenta nunha festa organizada polo recentemente legalizado Partido Comunista de España, no interior do Castelo da Luz, no que agora é a Fundación de Arte e Pensamento Martín Chirino. É complicado esquecelo, porque naquel […]

Trauner, unha caixa de mistos | Jorge Gorostiza
03-05-2019 Sen comentarios

Trauner, unha caixa de mistos | Jorge Gorostiza

É indubidable que Alexandre Trauner foi un dos mellores escenógrafos cinematográficos da historia. En 1987 organizouse na barcelonesa Galería Dau al Set unha exposición cos seus debuxos, mentres se celebraba a primeira edición do Festival de Cinema de Barcelona. O diario La Vanguardia publicou unha entrevista co mestre, asinada por Félix Flores, que reproduce algúns dos tópicos que entón se empregaban cando […]

Unha arquitecta en Disney | Jorge Gorostiza
05-04-2019 Sen comentarios

Unha arquitecta en Disney | Jorge Gorostiza

Nun número da revista Glamour of Hollywood de 1941, publicouse un artigo titulado «Mozas traballando para Disney», co subtítulo «O gran debuxante abre unha nova carreira para mozas con talento no seu estudo de Hollywood».  Este artigo comeza explicando: «Ata hai poucos meses o traballo de animar personaxes nos estudos de Walt Disney era soamente masculino. Hoxe hai unha clase […]

Publicidade con arquitecto | Jorge Gorostiza
22-03-2019 Sen comentarios

Publicidade con arquitecto | Jorge Gorostiza

Noutras ocasións xa se mencionaron en leste mesmo espazo algúns anuncios publicitarios publicados en revistas de cinema, nos que aparecen nas súas imaxes un arquitecto ou un edificio, relacionados coa actividade cinematográfica. Hai uns días atopei o que se reproduce encima, nun número de Moving Picture World aparecido en novembro de 1920. Neste anuncio, asinado no seu ángulo inferior esquerdo […]

Cine Monumental de Casto Fernéndez-Shaw | Jorge Gorostiza
15-03-2019 Sen comentarios

Cine Monumental de Casto Fernéndez-Shaw | Jorge Gorostiza

Revisando a obra do arquitecto Casto Fernández-Shaw, atopei que moitos números da súa revista Cortellos e rañaceos está dixitalizada e pódese acceder a ela en Memoria de Madrid. No número tres desa revista, editado no inverno de 1930, publicouse un dos seus proxectos visionarios, neste caso o do Cinema Monumental, do que só se mostra nunha soa páxina a ilustración que […]

Os ditadores e o cinema | Jorge Gorostiza
15-02-2019 Sen comentarios

Os ditadores e o cinema | Jorge Gorostiza

Hai unhas semanas nunha cea, unha amiga expuxo que a pesar de todo o que nos interesa e gusta o cinema, non debiamos esquecer que case todos os ditadores tamén foran moi afeccionados á sétima arte; ela mencionou a Hitler, Mussolini e Franco, eu engadín a Stalin, sen lembrar entón a película O círculo do poder. Dirixida por Andréi Mijalkov […]

Arquitectos de campos de concentración | Jorge Gorostiza
11-01-2019 Sen comentarios

Arquitectos de campos de concentración | Jorge Gorostiza

Hoxe cando crece o racismo, apoiado por grupos e partidos políticos que se aproveitan do odio para conseguir adeptos e votos, hoxe é fundamental lembrar o que sucedeu e ninguén podía crer que estaba a ocorrer, porque non se podía concibir que xente educada, pertencente a un país avanzado, culto e europeo, nin calquera ser humano, fóra capaz de concibir […]

Os ministerios de 1984 | Jorge Gorostiza
09-11-2018 Sen comentarios

Os ministerios de 1984 | Jorge Gorostiza

Estudando as cidades e edificacións acoirazadas contra os bombardeos aéreos, lembrei o deseño con forma de ojiva que fixo Terence Verity, o escenógrafo da película 1984 (Michael Anderson, 1956), para os ministerios londinienses, que George Orwell describe na súa novela: “O Ministerio da Verdade: era diferente, ata un extremo asombroso, de calquera outro obxecto que se presentase á vista. Era unha enorme […]

Espazos no baleiro | Jorge Gorostiza
17-08-2018 Sen comentarios

Espazos no baleiro | Jorge Gorostiza

Unha nave espacial da compañía aérea Pan Am (Pan American World Airways) atravesa a órbita terrestre, transporta só a un pasaxeiro e está a durmir, no respaldo do asento que ten diante hai unha pantalla acesa, parecida ás que teñen os avións actuais, é o Doutor Heywood Floyd e vai rumbo á Space Station V. O que pode verse desta […]

Xacinto Esteva, cineasta e arquitecto | Jorge Gorostiza
22-06-2018 Sen comentarios

Xacinto Esteva, cineasta e arquitecto | Jorge Gorostiza

Ás veces nos grandes almacéns de provincias prodúcense achados insospeitados. Fai moi pouco visitando a cada vez máis reducida sección de vídeos dun deles, atopei unha xoia, sepultada entre enormes caixas de series populares, a edición que fixeron a Filmoteca de Cataluña e Cameo coa obra de Xacinto Esteva. Unha edición realmente moi coidada, primorosa -como se dicía antes-, cun […]

A morte do cinema e a arquitectura | Jorge Gorostiza
13-04-2018 Sen comentarios

A morte do cinema e a arquitectura | Jorge Gorostiza

Tras cumprir máis dun século, o cinema, o denominado sétima arte e o máis novo de todos eles, relacionouse cos outros seis, entre eles a Arquitectura, posiblemente o máis antigo. Relacións que se analizaron bastantes veces e desde diversos puntos de vista, aínda que sempre xorde algún novo, por exemplo, poderíanse propoñer estudos impertinentes como: as semellanzas entre Nolan e […]

A primeira directora artística | Jorge Gorostiza
08-12-2017 Sen comentarios

A primeira directora artística | Jorge Gorostiza

A investigadora mexicana Elisa Lozano, á que xa mencionei por mor da publicación do seu fundamental libro sobre Manuel Fontanals,  díxome hai pouco que está a finalizar o seu traballo sobre Lucero Isaac a primeira directora artística cinematográfica mexicana. O certo é que no ámbito da escenografía para o cinema ocorreu o mesmo que noutras especialidades, nas que as mulleres tiveron […]

Susanne Bier, arquitecta | Jorge Gorostiza
10-11-2017 Sen comentarios

Susanne Bier, arquitecta | Jorge Gorostiza

No libro Talking Movies: Contemporary World Filmmakers in Interview, escrito por Jason Wood en 2006, hai unha entrevista con Susanne Bier na que conta que primeiro estudou relixións comparadas e despois arquitectura e «intereseime moito en elementos na liña das películas, como o deseño de decorados. Entón intereseime máis nas persoas que nos muros que deseñara e empecei a ler […]

Fritz Lang e Nova Iork | Jorge Gorostiza
27-10-2017 Sen comentarios

Fritz Lang e Nova Iork | Jorge Gorostiza

O domingo 12 de outubro de 1924, o transatlántico alemán Deutschland atracou nun peirao do West Side de Manhattan, entre os seus pasaxeiros estaban o arquitecto Erich Mendelsohn e os cineastas Erich Pommer e Fritz Lang, ao parecer, este último anotou no seu diario que vira «unha rúa, iluminada, coma se fose de día, por neones, todos eles agresivos, cambiando […]

Imaxes da cidade. Transformacións no tempo | Jorge Gorostiza
14-07-2017 Sen comentarios

Imaxes da cidade. Transformacións no tempo | Jorge Gorostiza

As cidades, a pesar de todas as súas imperfeccións e inconvenientes, son a creación máis orixinal, notable e característica dos seres humanos. Non cabe a menor dúbida que hoxe a vida da nosa especie sobre este planeta non podería entenderse sen esas contornas edificadas onde desenvolvemos as nosas vidas. As poboacións son como os organismos vivos: nacen, crecen e algunhas […]

O futuro do pasado | Sergio de Miguel
30-06-2017 35 comentarios

O futuro do pasado | Sergio de Miguel

Título: GattacaProtagonistas: Ethan Hawke, Uma ThurmanFotografía: Slawomir IdziakMúsica: Michael NymanProducción: Danny de Vito, Michael Shamberg, Stacey SherDirección: Andrew Niccol O futuro. A Terra non esta destruída pola hecatombe nuclear, nin tampouco está infestada de exaxeradas máquinas, sofre as consecuencias dunha desnaturalizada evolución da xenética. A loita de clases xa non é económica, nin sequera racial, senón que está baseada na […]

Aki Kaurismäki e Peter Zumthor | Jorge Gorostiza
19-05-2017 Sen comentarios

Aki Kaurismäki e Peter Zumthor | Jorge Gorostiza

Hace ya varios meses publiqué en este blog un post que hizo Alexandre Kluge sobre un encuentro penoso que tuvo con Rem Koolhaas, ahora es al revés, el arquitecto Peter Zumthor es quien habla sobre el cineasta Aki Kaurismäki y además de forma elogiosa. Buscando una fotocopia de un artículo, como me suele suceder a menudo, me encontré con otras cosas interesantes, […]

“O presidente”. A reapropiación do espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte
12-05-2017 Sen comentarios

“O presidente”. A reapropiación do espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

“O presidente” (Wild in the Streets), dirixida por Barry Shear, estreouse no convulso maio do 68. Pertence o grupo de películas que incidirán no novo poder da xuventude incomprendida: Infierno en Sunset Street (Riot on Sunset Street), Dreyfuss, 1967; Privilexio (Privilege), Watkins, 1967; I love you, Alice B. Toklas, Averback, 1968; O restaurante de Alicia (Alice’s Restaurant), Penn, 1969; Performance, Cammell y Roeg, […]

Rem Koolhaas e Alexander Kluge | Jorge Gorostiza
14-04-2017 Sen comentarios

Rem Koolhaas e Alexander Kluge | Jorge Gorostiza

O director Alexander Kluge describiu a súa asistencia a unha conferencia do, segundo Kluge, «inquieto observador cultural e arquitecto», Rem Koolhaas. O evento ocorreu na gran sala da Universidade de Munich, onde se reuniron para oírlle mil persoas… Koolhaas falou en inglés, amodo, situado nun lado e lonxe do micrófono. O tema central da disertación, segundo Kluge, foi a «felicidade […]

Consumo e control no espazo público. ”Están vivos” | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte
17-03-2017 Sen comentarios

Consumo e control no espazo público. ”Están vivos” | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

O pesadelo dunha sociedade sumisa e controlada a través dos perversos mecanismos da publicidade. Esa é a distopía que expón John Carpenter en “Están vivos”. O director xa nos mostraba a cara amarga das grandes cidades a finais dos anos setenta.  A violencia e a incomunicación en “Asalto á comisaría do Distrito 13” (1976), o acoso psicolóxico e o vouierismo no […]

“NETWORK”. A expresión do malestar no espazo público | Ignacio Grávalos - Patrizia Di Monte
13-01-2017 Sen comentarios

“NETWORK”. A expresión do malestar no espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

En 1976 estreouse “Network. Un mundo implacable” de Sidney Lumet. A película resultou visionaria en varios aspectos. Por unha banda, avanzaba xa a voracidade dos medios para captar telespectadores máis aló de calquera consideración ética. Nela podemos ver a transición dos programas informativos cara a unha versión mediática dos sucesos e do espectáculo, observando a rendibilidade do delirio e a […]

Wright e o negocio cinematográfico | Jorge Gorostiza
02-12-2016 Sen comentarios

Wright e o negocio cinematográfico | Jorge Gorostiza

As relacións de Frank Lloyd Wright co cinema son numerosas, neste blogue xa se trataron as de cineastas como Nicholas Ray e David Lynch co arquitecto, ademais os seus edificios usáronse como lugares para rodar películas e na miña tese doutoral escribín sobre a Casa Casa Ennis-Brown e as súas numerosas aparicións nas pantallas como escenario en películas moi variadas. Agora estou […]

Corpus Barga, a decoración cinematográfica | Jorge Gorostiza
04-11-2016 Sen comentarios

Corpus Barga, a decoración cinematográfica | Jorge Gorostiza

Buscando unha noticia na prensa, atopei en O Sol unha crónica escrita polo seu correspondente en París, Corpus Barga, en xaneiro de 1925, publicada na sección «Teatros» e titulada «A decoración cinematográfica». Non esperaba que este notable escritor, hoxe desgraciadamente un tanto esquecido, fose achegar algo novo aos debates sobre a escenografía, pero equivoqueime e creo que vale a pena reproducir o […]

Os escenarios do cinema | Íñigo García Odiaga
02-09-2016 22 comentarios

Os escenarios do cinema | Íñigo García Odiaga

Durante estes días os escenarios do Kursaal e da Vitoria Eugenia recibirán a edición do festival internacional de cinema de San Sebastián. Desde outro punto de vista máis afastado, será a propia cidade donostiarra a que sirva de escenario ao propio festival. A arquitectura e o urbanismo da cidade configurarán o espazo humano no que se debaterán as películas, perseguirase […]

Quitar para gañar: ¿Quen se atreve? | José Ramón Hernández Correa
12-08-2016 Sen comentarios

Quitar para gañar: ¿Quen se atreve? | José Ramón Hernández Correa

Billy Wilder contaba que para a escena final da película Perdición (Double Indemnity, 1944) construíron unha réplica exacta da cámara de gas da prisión de San Quintín (unha cámara de gas histórica: a primeira dos Estados Unidos). Non obtiveran permiso para filmar na auténtica, así que tiveron que copiala no estudo chapa por chapa e remache por remache, sen reparar en […]