Raquel Martínez – Alberto Ruiz

O urbanismo e as amas de casa | Alberto Ruiz
24-10-2016 4 comentarios

O urbanismo e as amas de casa | Alberto Ruiz

En 1959 o concepto de corrección política aínda estaba por inventarse, así que aínda era posible que un xornal de tirada nacional, neste caso Branco r Negro —suplemento cultural de ABC— publicase un artigo con este rotundo encabezado.1 O artigo cumpría todas as premisas para chamar a atención: titular polémico, composición gráfica rechamante e, sobre todo, asinante de recoñecido prestixio; […]

Proxectos para non durmir (II). Do autoplagio ou a coherencia de linguaxe | Alberto Ruiz
15-02-2016 Sen comentarios

Proxectos para non durmir (II). Do autoplagio ou a coherencia de linguaxe | Alberto Ruiz

A coherencia na linguaxe arquitectónica, todos estamos de acordo, é unha dos acenos de identidade que nos permiten recoñecer ese concepto tan difuso que coñecemos como “boa arquitectura”. Aínda que, falando de termos difusos, que é iso da “coherencia na linguaxe”? A miña linguaxe é coherente -aínda que as miñas ideas non sempre o sexan- porque basicamente, sempre falo e […]

Proxectos para non durmir (I) | Alberto Ruiz
05-12-2014 4 comentarios

Proxectos para non durmir (I) | Alberto Ruiz

A síndrome de “obediencia debida”. Nestes tempos convulsos de leis demoledoras e escravos disfrazados de falso autónomo, permitan a este minúsculo blog relaxar o ambiente intentando contestar a unha das grandes preguntas da humanidade: ¿por que é mala a mala arquitectura? Di un famoso corolario, atribuído creo eu a todos os profesores da escola de arquitectura, que “sobre gustos hai moito […]

Arquitectura en deconstrucción | Alberto Ruiz
17-10-2014 Sen comentarios

Arquitectura en deconstrucción | Alberto Ruiz

Hai anos tiven a oportunidade de visitar o recinto do que fora a exposición universal de Sevilla daquel glorioso 1992 que pareceu que ía poñer a España no lugar que se merecía (quizais, visto o visto, si que o fixo). Aquela visita foi organizada por un profesor da Escola de Arquitectura de Madrid, autor dun dos pavillóns. Pasaran uns anos […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (VII) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
06-06-2014 Un comentario

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (VII) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

Paralización e rexurdir do espazo educativo na segunda metade do século XX As consecuencias económicas da guerra, unidas ao illamento sufrido polo país nos anos inmediatamente posteriores a esta traduciuse, así mesmo, na case absoluta paralización da actividade construtiva no ámbito educativo, máis alá dalgunhas edificacións escolares incluídas na reconstrución emprendida polo Servizo Nacional de Rexións Devastadas, e de certas […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (VI) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
12-05-2014 Sen comentarios

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (VI) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

El modelo arquitectónico de la Institución Libre de Enseñanza Anteriormente citamos a influencia da Igrexa Católica no sistema educativo. Esta relación entre Igrexa e Educación non é propiamente de influencia, senón de auténtico monopolio nestes anos. En 1875, unha circular do ministro de Fomento aos reitores de universidade advertía da necesidade de vixilancia “para que nos establecementos que dependen da súa […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (V) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
12-05-2014 Un comentario

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (V) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

A evolución dos espazos educativos en España O caso español é máis complicado. A evolución, tanto social coma cultural, do país leva un ritmo diferente ao dos países do noso ámbito e as poucas iniciativas importadas deberán ser adaptadas ás nosas propias condicións particulares. Pártese dunha evidente desvantaxe social e económica nos primeiros anos do século e posteriormente; todas as […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (IV) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
18-04-2014 2 comentarios

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (IV) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

O impacto das ciencias sociais nos espazos educativos tras a Segunda Guerra Mundial Os esforzos de reconstrución dos anos posteriores á Segunda Guerra Mundial, tiveron un dos seus grandes retos na dotación de servizos sociais e comunitarios dos países máis afectados polo conflito. En certo modo, a necesidade de empezar de cero deu a oportunidade de reformular algunha das iniciativas […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (III) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
18-04-2014 Sen comentarios

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (III) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

Novos espazos educativos á calor do movemento moderno e as novas formulacións pedagóxicas A irrupción do movemento moderno no panorama arquitectónico europeo produciu os primeiros exemplos de tipoloxía escolar realmente evolucionados. O certo é que o edificio de corte social foi en poucas ocasións un tema central do movemento moderno moito máis centrado no desenvolvemento da vivenda, pero algunhas das […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (II) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
21-03-2014 Sen comentarios

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (II) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

O hixienismo e os primeiros cambios nos espazos educativos Poderiamos pensar que esta concepción un tanto alternativa da educación e os espazos onde se desenvolve é unha idea relativamente moderna. Se ben é certo que os exemplos máis característicos comezan a aparecer ben entrado o século XX, a preocupación polas condicións en que se desenvolve o proceso pedagóxico ten a […]

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (I) | Raquel Martínez - Alberto Ruiz
21-03-2014 2 comentarios

Espazos para aprender. Arquitectura e Docencia (I) | Raquel Martínez – Alberto Ruiz

Como arquitectos gústanos pensar que a arquitectura que xeramos ten unha incidencia positiva na vida da xente. Trasladado á arquitectura docente, gustaríanos crer que unha boa escola (dende un punto de vista arquitectónico) propicia un mellor ensino. Que un espazo ben formulado, facilita e activa o labor docente nos mestres e a aprendizaxe nos alumnos. Non é posible separar o […]