“O presidente”. A reapropiación do espazo público | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o1
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

“O presidente” (Wild in the Streets), dirixida por Barry Shear, estreouse no convulso maio do 68. Pertence o grupo de películas que incidirán no novo poder da xuventude incomprendida: Infierno en Sunset Street (Riot on Sunset Street), Dreyfuss, 1967; Privilexio (Privilege), Watkins, 1967; I love you, Alice B. Toklas, Averback, 1968; O restaurante de Alicia (Alice’s Restaurant), Penn, 1969; Performance, Cammell y Roeg, 1970 ou Xuventude sen esperanza (Taking Off), Miloš Forman, 1971.

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o2
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

Nunha plena campaña electoral, un ambicioso político con aspiracións á presidencia dos Estados Unidos, decide incluír nos seus mitins a un mediático grupo de rock para captar o voto novo. Unha das promesas da súa campaña electoral, consciente do poder incipiente da mocidade,  consiste en rebaixar a idade de voto aos 18 anos. É aquí cando comezan os problemas, xa que Max Frost, o líder do grupo musical, irrompe en escena solicitando unha inesperada rebaixa de idade de voto aos 14 anos. Como medida de presión, esta mensaxe lánzao acompañado dun chamamento para ocupar as rúas por parte da mocidade, que nese momento dispón dunha maioría silenciosa.

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o3
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

O espazo urbano de Los Ángeles, e en especial Sunset Boulevard, empeza a ser tomado por milleiros de mozos que acoden á convocatoria, desencadeando unha reconquista expansiva das rúas que vai sucedendo ao longo de todo o país. O espertar da mocidade representa un fenómeno irruptivo, “unha arma escondida” afirma un dos mozos, mentres que un dos personaxes reaccionarios afirma:

“Mágoa que a mocidade se haxa convertido nunha enfermidade. Un virus estraño do que nin vostedes mesmos poderán curarse”.

Xa nada volverá ser como antes.

“El presidente”. La reapropiación del espacio público o4
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

A partir de aquí, e nun proceso que á vella política escápaselle das mans, o líder do grupo alcanza a presidencia dos Estados Unidos. Con el, iníciase unha serie de sorprendentes propostas (xubilación aos maiores de 25 anos, eliminación da policía, retirada do exército, repartición de excedentes alimentarios, etc). Seguramente o elemento máis potente é a supresión do mundo adulto da escena (non só política). A este fin, créanse uns centros de internamento (formalmente moi similares aos campos de concentración) no que os adultos son recluídos e tratados con doses diarias de LSD, subsumiéndolos nun estado de felicidade inducida. As sustancias psicotrópicas, entendidas como un acceso a un novo tipo de conciencia por Huxley ou Roszack, terán unha presenza omnipresente en todos os ámbitos da sociedade (incluídos os congresistas). O LSD, rock e liberdade serán elementos vertebradores do novo modelo social. Nese transcorrer do tempo, devén a pregunta inevitable, Que sucederá cando o líder aproxímese aos 25 anos?

Wild in the Streets, 1968, Barry Shear
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

A película no seu momento xerou incomprensión derivada de diversas situacións delirantes postas en escena, pero que eran sen dúbida reflexo das obsesións da mocidade de finais dos sesenta. Con todo, diversos aspectos pódense rescatar resultando dunha asombrosa actualidade. O empoderamiento da mocidade, a reconquista das rúas, o cuestionamiento dos partidos clásicos e a resistencia destes últimos para desaparecer da escena política ou o adormecemento de parte da sociedade son elementos que se expuxeron nunha historia de ficción á que a realidade, en ocasións, tratou de imitar.

Wild in the Streets, 1968, Barry Shear
Wild in the Streets, 1968, Barry Shear

Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte. Arquitectos (estonoesunsolar)
Zaragoza-Venezia. maio 2017.

Arquivado en: capturas, cine, espacio publico, Ignacio Grávalos - Patrizia di Monte

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,