Marcelo Gardinetti

A distensiónes do espazo en Zaha Hadid | Marcelo Gardinetti
03-02-2017 Sen comentarios

A distensiónes do espazo en Zaha Hadid | Marcelo Gardinetti

En termos de indagación metodolóxica, os primeiros traballos de Zaha Hadid foron os máis frutíferos. Neles explora e reformula procuras das vangardas de principio de século XX abortadas polas condicións políticas daqueles anos. A raíz xenética desas obras abebera na linguaxe suprematista de Kazimir Malévich. O tránsito pola obra do artista ruso iniciouse na súa proposta para a súa tese […]

Moneo, dende a idea de fachada | Marcelo Gardinetti
06-01-2017 Sen comentarios

Moneo, dende a idea de fachada | Marcelo Gardinetti

Incorporada a unha trama determinante da identidade local, a intervención de Rafael Moneo para o concello de Murcia logra a súa consonancia contextual mediante a observancia do protagonismo dos edificios que compoñen o corazón histórico da cidade ata alcanzar unha complementación sen fracturas. A operación de Moneo focalízase en realzar as arquitecturas existentes, desenvolvendo un concepto que non pretende impoñer […]

O relato análogo de Aldo Rossi | Marcelo Gardinetti
21-11-2016 Sen comentarios

O relato análogo de Aldo Rossi | Marcelo Gardinetti

Na segunda metade do século XX, a procura arquitectónica de posguerra esfórzase por alcanzar unha proposta alternativa da modernidade. Figuras como Robert Venturi, Denise Scott Braun, Charles Moore e Robert Stern propulsaban, en sintonía co capitalismo consumista, unha volta á representatividade e o simbolismo suprimido polo movemento moderno, non para actualizar o deseño senón para suplantarlo. Simultaneamente en Inglaterra a […]

Zumthor, entre o acougo e a sedución | Marcelo Gardinetti
07-10-2016 Sen comentarios

Zumthor, entre o acougo e a sedución | Marcelo Gardinetti

Unha das principais motivacións de Peter Zumthor respecto da súa propia obra consiste en propoñer o entendemento inmediato do obxecto construído, para mergullar mediante un indicio primario a sensibilidade emocional dos seus espectadores. En busca dese obxectivo, Zumthor procura que as combinacións de formas, materiais, cores e texturas, se amalgamen no pensamento perceptivo, dando lugar á creación dunha atmosfera arquitectónica […]

O ardor intelectual de Koolhaas | Marcelo Gardinetti
29-08-2016 Sen comentarios

O ardor intelectual de Koolhaas | Marcelo Gardinetti

O trazo distintivo do pensamento de Rem Koolhaas provén da súa convicción para proclamar a polifuncionalidad do feito arquitectónico, unha declaración que dogmatiza mediante a distribución dos elementos do programa en capas independentes pero que aseguran entre si estratexias de reciprocidad. Esta operación é o corolario dunha profunda análise do programa e do contexto social no que vai desenvolverse, e […]

Jacobsen, a ponderación do esencial | Marcelo Gardinetti
25-07-2016 Sen comentarios

Jacobsen, a ponderación do esencial | Marcelo Gardinetti

O preludio da segunda guerra mundial limitou as producións arquitectónicas dos países europeos involucrados na contenda (fundamentalmente Alemaña, Francia e Italia) onde, en razón de estar asentados os máis influentes impulsores da actividade, desenvolvíase con maior obstinación o movemento moderno. De maneira concorrente, faise masiva a difusión de obras construídas ao norte deses países, que propugnaban por unha arquitectura conciliadora […]

Status igualitario e límite ilusorio en SANAA | Marcelo Gardinetti
27-05-2016 Sen comentarios

Status igualitario e límite ilusorio en SANAA | Marcelo Gardinetti

Un trazo distintivo da obra de Kazuyo Sejima e Ryue Nishizawa é a valoración sen concesións do espazo horizontal, entendendo que consente o movemento natural do home e facilita o seu campo de visión dun modo que permite unir a arquitectura co horizonte. Esta disposición, que ten como referencia o concepto de planta libre arraigado no movemento moderno, axústase mediante […]

Idea e desenvolvemento da máquina de habitar | Marcelo Gardinetti
25-04-2016 Sen comentarios

Idea e desenvolvemento da máquina de habitar | Marcelo Gardinetti

Las casas Citrohän representan el primer ensayo importante de Le Corbusier sobre una vivienda en serie que puede construirse a partir de elementos estandarizados, quien intenta direccionar la arquitectura hacia ese rumbo, con un criterio práctico y racional, convencido que el avance de la industrialización puede ser el vehículo para satisfacer gran parte de las necesidades del hombre. Durante la […]

A inflexión creativa | Marcelo Gardinetti
04-01-2016 Sen comentarios

A inflexión creativa | Marcelo Gardinetti

Unha característica do traballo de Le Corbusier é a identidade unívoca que presenta a súa obra. Aínda a pesar dos permanentes cambios de dirección do seu relato, sempre é posible recoñecer o trazo que fai dos seus deseños o sostén dun acontecemento único. Neste proceso, unha das evolucións máis significativas produciuse en momentos incipientes da súa carreira, no deseño das […]

Repulsión bélica | Marcelo Gardinetti
12-10-2015 Sen comentarios

Repulsión bélica | Marcelo Gardinetti

O Guernica de Picasso representa un acontecemento histórico que expresa a concluínte manifestación da arte contra a violencia representada polo desvastador bombardeo da forza aérea alemá sobre territorio vasco durante a guerra civil española. A obra fai explícita a desdita da guerra e o sufrimento dos habitantes civís da cidade de Guernika, vítimas inocentes da agresión. En abril de 1937, […]

Oficina do director do Barrio Oud-Mathenesse | Marcelo Gardinetti
21-09-2015 Sen comentarios

Oficina do director do Barrio Oud-Mathenesse | Marcelo Gardinetti

Cando Johanes Jacobus Pieter Oud é nomeado arquitecto da cidade de Rotterdam en 1918, un dos seus primeiros obxectivos foi planificar unha importante cantidade de intervencións urbanas, promovendo a construción de numerosos barrios co obxectivo de paliar o déficit de vivendas. A primeira intervención do plan urbanístico que fai público é o deseño de vivendas do barrio Sprangen, que leva […]

A concertación de Libera e Malaparte | Marcelo Gardinetti
12-06-2015 Sen comentarios

A concertación de Libera e Malaparte | Marcelo Gardinetti

“O que ordena aquí a casa é a autosuficiencia que permite ao ceo e a terra, aos deuses e aos mortais formar unha única unidade coas cosas”.1 Durante a década de 1930, en pleno proceso de consolidación do movemento moderno, a transformación da calidade plástica do obxecto dunha parte da produción arquitectónica Europea, foi resultado do interese dalgúns arquitectos pola […]

O espazo da ausencia | Marcelo Gardinetti
20-03-2015 Sen comentarios

O espazo da ausencia | Marcelo Gardinetti

A posición crítica que adoptaron algúns arquitectos nas últimas décadas do século XX para combater o carácter historicista da arquitectura posmoderna, foi sustentada por un razoamento teórico complexo que se asistía de conceptos multidisciplinares xurdidos do postestruturalismo, principalmente dos textos de Jacques Derrida. Estas reflexións arquitectónicas indagan a definición do espazo físico mediante un proceso que analiza as diferenzas entre […]

De nubes e caixas negras | Marcelo Gardinetti
30-06-2014 Sen comentarios

De nubes e caixas negras | Marcelo Gardinetti

Aínda considerando o escaso compromiso dos novos ismos respecto ao ideario de normalización e produción en serie promovido polos mestres do Movemento Moderno, o feito que máis diverxencia xera con aquel período é a indeterminación da forma que arrogan os edificios deseñados polos máis popularizados actores da produción actual. O concepto da forma, que naqueles anos estaba unido á busca […]

A pedra e a luz | Marcelo Gardinetti
25-04-2014 3 comentarios

A pedra e a luz | Marcelo Gardinetti

En tempos remotos, o home primitivo descubriu na caverna un lugar onde encontrar acubillo ante a chuvia e o frio. Esta revelación, que lle permitiu soportar as inclemencias do clima nun espazo de relativa comodidade, é rotulada por Umberto Eco como o nacemento da arquitectura1. Miles de anos despois, a imaxe prístina narrada por Eco pode aplicarse como un signo […]

A arquitectura do silencio | Marcelo Gardinetti
24-02-2014 4 comentarios

A arquitectura do silencio | Marcelo Gardinetti

As acepcións da palabra silencio permiten establecer unha multiplicidade de imaxes alegóricas que poden aplicarse indistintamente a diferentes contextos. Entendida como ausencia de ruído, permite interpretar un perfil de reflexión introvertido. No feito arquitectónico, unha intervención silenciosa pode resultar aquela que non interfire coas características naturais do sitio onde se insire. Neste sentido, a inclusión da casa Farnsworth no predio […]

Le Corbusier intervido en Marsella | Marcelo Gardinetti
16-01-2014 2 comentarios

Le Corbusier intervido en Marsella | Marcelo Gardinetti

A terraza da Unidade Cuarto de Marsella estará aberta aos visitantes establecida como espazo para exposicións de arte contemporánea, unha iniciativa do deseñador Ora-Ïto. A famosa terraza da Cité Radiuse deseñada por Le Corbusier, foi vendida ao artista francés en 2010, despois de estar varios anos sen uso e sumida nun avanzado estado de deterioración por carecer durante moito tempo […]

Unha fluidez destemperada | Marcelo Gardinetti
23-12-2013 Sen comentarios

Unha fluidez destemperada | Marcelo Gardinetti

A maior parte das obras realizadas nos últimos anos por Zaha Hadid resultan traballos estructurados baixo patróns de deseño decisivamente singulares, onde as liñas escabrosas do seu relato formal constitúen o eixe dos seus emblemas, por enriba de calquera outra variable. Estas xeratrices, aplicadas de xeito estrito nos seus traballos, producen obras de figuras extravagantes que poden ponderarse ou descualificarse […]

O espírito da colmea | Marcelo Gardinetti
08-11-2013 Un comentario

O espírito da colmea | Marcelo Gardinetti

Nas últimas décadas do século pasado, a reformulación da arquitectura do movemento moderno estivo asentada na ruptura da autonomía formal da obra, sinalando que esta é unha condición dun contexto urbano determinado. Sen abandonar totalmente estas premisas, posteriores desenvolvementos reaccionarios á rixidez das formas xurdidas de procesos tipolóxicos, afianzaron a busca en aspectos renovadores da expresión do proxecto, tanto na […]

Irrumpir na historia | Marcelo Gardinetti
11-10-2013 2 comentarios

Irrumpir na historia | Marcelo Gardinetti

Poñer en valor un edificio que forma parte do patrimonio histórico dunha cidade é un momento de reflexión necesario e transcendente. A urbe como organismo activo esixe un dialogo dinámico e de permanente evolución. Este suceso promove a reformulación das estruturas vixentes, con mutacións dogmáticas ou provocadoras que ao reformular o patrimonio intanxible, permiten irromper na memoria colectiva. Atento a […]

Le Corbusier ausente, Villa Church | Marcelo Gardinetti
18-09-2013 Sen comentarios

Le Corbusier ausente, Villa Church | Marcelo Gardinetti

“Trátase da restauración dun fermoso edificio antigo en Ville d’Avray (Sr. Church). Unha vila de estilo clásico e un novo edificio, anexo á vila, con garajes na planta baixa, salas de servidume e un vestíbulo, no primeiro piso habitacións con todas as comodidades, comedor, sala de estar cun loft, baño, biblioteca e o acceso directo á terraza-xardín. O pabellón é […]

Refrendar a topografia | Marcelo Gardinetti
30-08-2013 Sen comentarios

Refrendar a topografia | Marcelo Gardinetti

“Paul Klee non merece un museo, senón unha paisaxe”. A reflexión de Renzo Piano respecto ao Centro Paul Klee resulta exegética da operación realizada no deseño do museo, instituido como homenaxe ao artista Suizo. Un exercicio onde o arquitecto opera sobre a arquitectura coa mesma sutileza que o pintor facíao sobre a pintura. Porque Piano ao construír o edificio, parodia […]

Le Corbusier, el arbol y el bosque | Marcelo Gardinetti
19-07-2013 5 comentarios

Le Corbusier, el arbol y el bosque | Marcelo Gardinetti

“Unha árbore poderá ser plantado no nivel 1, no baleiro dispoñible diante da vivenda. O seu follaxe poderá subir a vontade” Carta de Le Corbusier al Dr. Pedro Curutchet, 24 de maio de 1949 Na obra de Le Corbusier, os elementos da natureza establecen unha referencia ineludible nos seus proxectos sen distinción de programa, escala, sitio ou período. As súas […]

O oficio dos signos | Marcelo Gardinetti
28-06-2013 2 comentarios

O oficio dos signos | Marcelo Gardinetti

No dicir de Immanuel Kant, a arquitectura concrétase como unha arte das formas, un coñecemento previamente concibido dun obxecto que aínda que debe responder a unha utilidade, como feito artístico non está rexido por un fin determinado e polo tanto, a súa forma non ten o seu principio na natureza senón nun fin arbitrario. Esa arbitrariedad considerada como un elemento […]

Catacresis de arquitectura | Marcelo Gardinetti
20-05-2013 Sen comentarios

Catacresis de arquitectura | Marcelo Gardinetti

A obra de Frank Gehry é deliberadamente singular. Declárase a favor da representación dun ambiente confuso e disgregado que reflicte a súa propia visión da cidade. Os seus edificios referendan eses carácteres mediante a montaxe de elementos disimiles, fragmentados, decorativos, alleos a calquera orde establecida. Válese de ambigüedades visuales, cores e texturas para compoñer o objet trouvé que identifica a […]

Obsolecencia do rañaceos | Marcelo Gardinetti
19-04-2013 Sen comentarios

Obsolecencia do rañaceos | Marcelo Gardinetti

“Asumindo condescendientemente o peor do gusto e valor dos seus clientes, as grandes firmas de arquitectura están prolongando a vida dun tipo que non foi afectado por novas ideas ou ambicións desde a realización do World Trade Center en 1972. Tras converter New York nunha insufrible demostración de mediocridad arquitectónica, agora seguen a súa misión noutro continente” Rem Koolhaas [1] […]

Tres melodias de Le Corbusier | Marcelo Gardinetti
18-03-2013 4 comentarios

Tres melodias de Le Corbusier | Marcelo Gardinetti

A ruptura das concepcións academicistas producidas pola revolución pictórica de finais do século XIX e fundamentalmente a procura dos máis importantes intérpretes do cubismo obsesionados por representar a profundidade en dúas dimensións, creou un novo universo de imaxes que deu orixe a numerosas correntes artísticas. En anos subseguintes, a idea pictórica desenvolvida polo Purismo entende a representación de obxectos en […]

Unha fabula de verde sobre gris | Marcelo Gardinetti
22-02-2013 Sen comentarios

Unha fabula de verde sobre gris | Marcelo Gardinetti

As fábulas son o medio que utiliza Ambasz para comentar a súa arquitectura. Prescinde de formular análises teóricas, porque considera que as fábulas perduran moito máis alá que as ideoloxías. Desta forma, liberado de calquera condicionante académica, permítese trazar novos métodos de existencia buscando superar os anteriores baixo unha meta claramente definida: formular un pacto de reconciliación arquitectónica baseado en […]

Tschumi, o concepto e o parc da Villette | Marcelo Gardinetti
21-01-2013 Sen comentarios

Tschumi, o concepto e o parc da Villette | Marcelo Gardinetti

Para Tschumi, nunca se deben romper as regras a expensas do concepto. O concepto refire a unha idea. Unha abstracción que expresa unha cantidade de coñecementos adquiridos nunha forma de entendemento. Concibir é un exercicio que consiste en unir na mente varias realidades para crear unha nova, distinta a calquera idea anterior. Neste sentido, o deseño para o Parc da […]

O mecanismo arquitectónico de Le Corbusier | Marcelo Gardinetti
05-12-2012 Sen comentarios

O mecanismo arquitectónico de Le Corbusier | Marcelo Gardinetti

“Abride os ollos! Comemos nun pequeno restaurante de cocheros no centro de Paris; ao fondo están o bar e a cociña, un altillo corta en dous a altura do local, o seu parte anterior da a rúa. Un bo día descóbrese isto e vense as probas de que facilita todo un mecanismo arquitectónico que poida corresponder á organización da vivenda […]