A forma deformada | Íñigo García Odiaga

Jean Prouvé y Charlotte Perriand | Fuente: undiaunaarquitecta.wordpress.com
Jean Prouvé e Charlotte Perriand | Fonte: undiaunaarquitecta.wordpress.com

Nunha primeira ollada algo non encaixa, pero por contra, o conxunto irradia un magnetismo atrayente.

Jean Prouvé construíu xunto a Charlotte Perriand este prototipo para o Salón de Artes Domésticas fronte ao Grand Palais de París. Tempo despois foi desmantelado, pero aínda se conservan algunhas imaxes e esquemas.

Deseñada para traballadores do petróleo radicados no Sahara. A Maison Saharienne de 1938, podería resumirse como unha gran cuberta, que cubría dúas cabinas, unha para durmir e outra para vivir.

Jean Prouvé y Charlotte Perriand. Maison Saharienne, 1938
Jean Prouvé e Charlotte Perriand. Maison Saharienne, 1938

O cuberta parasol parece apoiarse nuns leves alicerces, pero son demasiado liviáns para soportar compresión algunha, ademas de presentarse en ángulos, que desde logo non parecen responder á gravidade. Iso é o que non encaixa.

A lámina da cuberta parece describir unha curva aleatoria, banal, pero o certo é que describe a súa propia deformada. Apoiada unicamente nas vigas centrais, a cuberta se frecha ata alcanzar o equilibrio que a súa propia deformación establece, así que Prouvé introduce eses pilarillos laterais a modo de estabilizadores, de tensores ou fixacións, que co mínimo esforzo posible opóñense ao vento, que quere sacar a lámina da cuberta da súa monótona estabilidade.

Jaimas tradicional del Sahara
Jaimas tradicional do Sahara

Á fin e ao cabo, Prouvé e Perriand unicamente reinterpretaron a linguaxe oculta da forma das jaimas tradicionais do Sahara.

Íñigo García Odiaga. arquitecto
San Sebastián. febreiro 2015

Arquivado en: artigos, Íñigo García Odiaga

Tags: , , , , , , , , ,