Kobro e Strzemiński. Prototipos vangardistas

Vista de sala de la exposición Kobro y Strzemiński. Prototipos vanguardistas
Vista de sala da exposición Kobro e Strzemiński. Prototipos vangardistas

A obra de Katarzyna Kobro e Władysław Strzemiński, que abarca desde finais da década de 1910 ata comezos de 1950, é un dos exemplos máis consecuentes coas ideas da vangarda moderna. Integrada por diversas disciplinas, como pintura, escultura, arquitectura e deseño industrial e gráfico, anuncia novas tendencias, que alcanzarían a súa plenitude nas prácticas de xeracións posteriores, tales como o minimalismo, o movemento Zero ou a arte reduccionista.

Dúas premisas articulan o conxunto da produción de ambos os artistas. Por unha banda, a convicción de que a obra debe constituírse en consonancia cos principios que lle son inherentes a fin de alcanzar a coherencia interna. Por outra, a consideración da arte como experimento de forma pura, aínda que iso non implique a ausencia dunha dimensión social: ao contrario, para estes autores, a práctica artística desenvolve modelos abstractos de organización que poden aplicarse ao deseño industrial, a arquitectura e a enxeñería. O propósito último da arte, por conseguinte, non é a fabricación de obxectos belos, senón unha transformación substancial do mundo a partir da experimentación creativa. A experimentación é, precisamente, un imperativo constante no ideario artístico de Kobro e Strzemiński  que se manifesta no continuo proceso de fabricación de prototipos –a procura e posta a proba de diferentes solucións a cada problema exposto– que abordan a organización material e estrutural tanto da obra de arte como da sociedade, ata, en últimas etapas, o fenómeno da visión.

Katarzyna Kobro. Kompozycja przestrzenna (4) [Composición espacial (4)], 1929. Óleo y metal 40 x 64 x 40 cm. Muzeum Sztuki, Łódź
Katarzyna Kobro. Kompozycja przestrzenna (4) [Composición espacial (4)], 1929. Óleo y metal 40 x 64 x 40 cm. Muzeum Sztuki, Łódź

A presente exposición, dedicada ao traballo de ambos os artistas, expón un percorrido polas súas diferentes etapas e medios de expresión, repasando páxinas pouco coñecidas da Historia da arte moderno e do contexto centroeuropeo da primeira metade do século xx. Neste sentido, a obra de Kobro e Strzemiński, coa que transgredieron e radicalizaron moitos dos orzamentos das vangardas históricas, permite tamén cuestionar algunhas das ideas máis estendidas ao redor da modernidade e apuntar ás súas posibles declinacións e liñas de fuga.

Arquivado en: evento, exposiciones

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,