Consumo e control no espazo público. ”Están vivos” | Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte

La Influencia de los Mass Media | geoengineeringcrimes.wordpress.com
A Influencia dos Mass Media | geoengineeringcrimes.wordpress.com

O pesadelo dunha sociedade sumisa e controlada a través dos perversos mecanismos da publicidade. Esa é a distopía que expón John Carpenter en “Están vivos”. O director xa nos mostraba a cara amarga das grandes cidades a finais dos anos setenta.  A violencia e a incomunicación en Asalto á comisaría do Distrito 13” (1976), o acoso psicolóxico e o vouierismo no escenario dun opresivo rañaceos en “Algien estame espiando!” (1978) ou a visión da metrópole como un gran cárcere amurallado en “1997: Rescate en Nova Iork” (1981). Nesta ocasión, e no contexto dunha película de ciencia-ficción, Carpenter dirixe de novo  unha crítica desapiadada á sociedade de consumo no que ningún elemento resulta gratuíto.

They Live, 1988, John Carpenter
They Live, 1988, John Carpenter

Baixo o pretexto dunhas lentes que permiten espir a realidade cotiá, móstranos unha cidade que vai saturando o espazo público mediante imposicións camufladas. Aparece dese modo unha cidade textual e perversa,  repleta de mensaxes cifradas no que os edificios pasaron a ser un mero soporte publicitario. Trátase dunha versión refinada das Veigas, pero nesta ocasión, concibida como unha paisaxe psicolóxica, como unha realidade que só adquire consistencia no ámbito do subconsciente. Nada é o que parece, nada é casual. Todo responde a unha disposición precisa e calculada para impactar subliminalmente e construír un imaxinario do desexo.

Consumo y control en el espacio público -They Live, 1988, John Carpenter o2
They Live, 1988, John Carpenter

O espazo público, un espazo irremediablemente disciplinario, deixa de ser dese modo un lugar de liberdade para pasar a ser un espazo de control e aleccionamiento. Adquire unha dimensión irreal, propoñendo un escenario para a ficción e o simulacro, no que nada é o que parece. E esa virtualidade, con todo, resulta dolorosamente contemporánea.

They Live, 1988, John Carpenter
They Live, 1988, John Carpenter

Ignacio Grávalos – Patrizia Di Monte. Arquitectos (estonoesunsolar)
Zaragoza-Venezia. marzo 2017.

 

Arquivado en: capturas, cine, espacio publico, Ignacio Grávalos - Patrizia di Monte

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,